اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بانه خبر داد

ورود 611 هزار مسافر نوروزی به بانه / ورود روزانه 55 هزار نفر

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بانه از ورود 611 هزار و 656 مسافر از آغاز سفرهای نوروزی تا دیروز به این شهرستان مرزی خبر داد.

ورود 611 هزار مسافر نوروزی به بانه / ورود روزانه 55 هزار نفر

مسعود منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 188 هزار و 614 نفر از این تعداد در هتل‌ها، مهمانسرا، محل‌های اسکان و خانه‌های استیجاری این شهرستان اسکان یافته‌اند.

به گفته وی، میانگین روزانه ورود مسافران نوروزی به این شهرستان 55 هزار نفر بوده و بیشترین آمار مسافرین نوروزی استان را در این مدت در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است.

فرماندار بانه خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این شهرستان ظرفیت پذیرش 10 هزار نفر مسافر در طول شب را دارد.

وی تصریح کرد: در طول ایام تعطیلات نوروز امسال 35 مدرسه، 6 سالن ورزشی، 4 هتل، 6 مهمان‌پذیر و 100 واحد منزل استیجاری در این شهرستان پذیرای مهمانان نوروزی بوده‌اند.

به گفته منصوری، علاوه بر موارد فوق‌الذکر، بیش از 450 تخته چادر نیز در این شهرستان به منظور اسکان مهمانان نوروزی برپا شده است.

وی آمار ورودی مسافرین نوروزی در روزهای اخیر به بانه را روزافزون خواند و گفت: در طول تعطیلات نوروزی سال گذشته بیش از 700 هزار مسافر از اقصی نقاط کشور به شهرستان بانه مسافرت کردند.

شهرستان بانه در غرب استان کردستان قرار دارد که از شمال به آذربایجان غربی، از غرب و جنوب به کردستان عراق و از شرق به شهرستان سقز محدود شده است.

بانه شهری کوهستانی با متوسط بارندگی 750 میلی‌متر در سال با جنگل‌های زیبا و کوه نمادین آربابا از مهم‌ترین مناطق گردشگری استان است.

این شهرستان در سال‌های اخیر به مهم‌ترین کانون تجاری استان تبدیل شده و در سه سال اخیر بیشترین تعداد گردشگر استان را به علت وجود مراکز و بازارهای خرید کالاهای ارزان، طبیعت سرسبز و توسعه‌ مراکز اقامتی و پذیرایی و مهمان‌نوازی مردم منطقه از این شهرستان بازدید کردند.

پارک کوهستانی دوکانان و پیرمراد از جاذبه‌های بسیار زیبای این شهرستان است که در دامنه کوه آربابا با چشم‌اندازی بسیار زیبا به شهر بانه قرار گرفته‌اند و زیارتگاه پیرمراد به عنوان جاذبه‌ زیارتی که مورد احترام مردم بانه است در داخل این مجموعه قرار دارد.

بیشتر مسافرانی که قصد استراحت در دامان طبیعت را دارند به علت وجود امکانات لازم در دامنه‌ کوه زیبای آربابا در این دو پارک کوهستانی توقف می‌کنند.

دریاچه سد بانه از دیگر جاذبه‌های این شهرستان مرزی است این دریاچه‌ کوچک به علت قرارگیری در مسیر جاده‌ سقز به بانه زیبایی خاصی به منطقه داده است به ویژه اینکه منظره زیبای آن از فراز گردنه‌ خان نمایان می‌شود.

تفرجگاه سورین نیز جاذبه دیگر در این شهرستان است که در 12 کیلومتری جنوب شرقی بانه و در مسیر جاده بانه به مریوان قرار گرفته است، این منطقه از لحاظ پوشش جنگلی پر تراکم‌ترین نقطه شهرستان بانه است که در دو طرف جاده ارتفاعات را پوشانده و منظره زیبایی از کوه و جنگل را به وجود آورده است، مسجد قدیمی و زیارتگاه سورین نیز در این تفرجگاه قرار دارد.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول