اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز تعطیلات نوروز تاکنون

650 هزار مسافر نوروزی وارد گچساران شده‌اند

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران و رئیس ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان گفت: از ابتدای تعطیلات و آغاز سفرهای نوروزی تاکنون افزون بر 650 هزار مسافر و گردشگر نوروزی وارد گچساران شده‌اند.

650 هزار مسافر نوروزی وارد گچساران شده‌اند

سید اکبر علیزاده صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با توجه به وجود مرقد مطهر بی‌بی حکیمه‌ خاتون(س) خواهر امام رضا (ع) در گچساران، هر ساله در ایام نوروز و در طول سال، میلیون‌ها زائر از نقاط مختلف کشور این بقعه متبرکه را زیارت می‌کنند.

 

* افزایش خدمات‌رسانی در مرقد مطهر بی‌بی‌ حکیمه(س)

فرماندار گچساران گفت: علاوه بر زائران ایرانی، هزاران زائر و گردشگر خارجی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس‌ در طول سال و به‌ ویژه در ایام نوروز برای زیارت مرقد مطهر بی‌بی حکیمه(س) به گچساران سفر می‌کنند.

علیزاده از افزایش خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف به مرقد بی‌بی حکیمه(س) خبر داد و افزود: بازگشایی محور گچساران به باباکلان در کمترین زمان ممکن توسط اداره راه و شهرسازی گچساران، پاکسازی و زیباسازی مرقد مطهر، آسفالت و بهسازی جاده‌های دسترسی به حرم، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و نیز علائم راهنما در طول مسیر از جمله موارد و مشکلات برطرف شده این حرم مطهر است.

مقام عالی دولت در گچساران تصریح کرد: با توجه به تعداد زیاد زائران در ایام نوروز، در زمینه افزایش مکان‌های اسکان زائران، ایجاد پارکینگ و تکمیل کمپینگ‌های کنار حرم مطهر، روشنایی جاده کاکامبارک(ع) تا حرم بی‌بی حکیمه(س) و نیز روشنایی محوطه و اطراف حرم مطهر اقدامات لازم انجام شد.

علیزاده استقرار پزشک و اکیپ پزشکی و اورژانس بین راهی و نیز نظارت بر وضعیت بهداشتی مغازه‌های کنار حرم توسط شبکه بهداشت و درمان را از دیگر اقدامات انجام گرفته از سوی ستاد تسهیلات نوروزی گچساران برشمرد.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی گچساران افزود: پاکسازی و تمیز کردن حرم و اطراف آن و نیز پاکسازی سکونتگاه‌ها برای اسکان زائران، نظارت و کنترل دائم قیمت اجناس در حرم مطهر توسط اداره صنعت، معدن و تجارت و نیز حل مشکلات کابل نوری تلفن همراه و تعمیر تلفن‌های کارتی حرم توسط اداره مخابرات از جمله مواردی بوده که به ‌منظور رفاه حال زائران حرم مطهر بی‌بی حکیمه(س) تا پایان تعطیلات نوروزی مورد بازرسی، کنترل و ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

* افزایش 12 درصدی مسافران نوروزی گچساران

فرماندار گچساران با اشاره به ورود افزون بر 650 هزار گردشگر و مسافر نوروزی به گچساران بیان داشت: برای جذب هرچه بیشتر گردشگر و مسافر نوروزی، امسال تمهیدات خاصی اندیشیده شد که اجرای این تمهیدات موجب افزایش تعداد گردشگران و مسافران نوروزی به گچساران شده است.

علیزاده گفت: افزایش تعداد چادرها و مدارس برای اسکان مسافران، افزایش امکانات رفاهی در پارک‌ها‌، تبلیغات و اطلاع‌رسانی از طریق برقراری و استقرار چادرهای راهنمای مسافران در ورودی‌های شهر توسط هلال احمر گچساران و نصب بنرها و تابلوهای راهنمای مسیر و مکان‌های اقامتی از جمله اقدامات ستاد تسهیلات نوروزی گچساران برای جذب مسافر و گردشگر در ایام نوروز بوده است.

وی تصریح کرد: گچساران در ایام نوروز دارای شرایط آب و هوایی خوب و پوشش گیاهی مطلوب بوده و مناظر دیدنی و آبشارهای مناطق مختلف این شهرستان هر ساله و به ‌خصوص در ایام نوروز موجب حضور گردشگران و مسافران زیادی از سراسر نقاط ایران شده است.

علیزاده خاطرنشان کرد: بعد از امامزاده بی‌بی‌ حکیمه(س)، امامزاده جعفر(ع)، مناطق تفریحی دشتک دیل، قلات گناوه و آثار تاریخی لیشتر و خیرآباد بیشترین میزان جذب گردشگر را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: گشت‌ها و نظارت‌های منظم و مستمر نیروهای انتظامی و امنیتی از اماکن تفریحی و اقامتگاه‌ها و اماکن خدماتی تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه داشته و تاکنون گزارشی مبنی بر انجام تخلفات امنیتی و بی‌نظمی در این اماکن به ستاد تسهیلات نوروزی گچساران ارائه نشده است.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول