اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی و پارلمانی جمعیت هلال احمر کشور خبر داد

امدادرسانی به 136 هزار مسافر نوروزی در جاده‌های کشور

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و پارلمانی جمعیت هلال احمر کشور گفت: بیش از 136 هزار نفر در جاده‌های اصلی و فرعی کشور امداد‌رسانی شده‌اند.

امدادرسانی به 136 هزار مسافر نوروزی در جاده‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی یوسف صنایعی گفت: امسال بیش از 2 هزار عملیات امدادرسانی در جاده‌های اصلی و فرعی کشور انجام شده و در این راستا 136 هزار و 900 نفر در حوادثی مانند تصادف گرفتار شده در کولاک و برف امدادرسانی شده‌اند.

وی تعداد پایگاه‌ها و پست‌های امدادی فعال کشور را یک‌هزار پایگاه اعلام کرد و افزود: از آغاز اجرای امداد نوروزی یعنی از 28 اسفند 90 تاکنون امدادگران جمعیت هلال احمر نزدیک به 18 هزار مصدوم در محل حادثه ارائه خدمات کرده و 1361 نفر مصدوم را برای درمان به مراکز درمانی در نقاط مختلف کشور انتقال داده‌اند.

صنایعی با اشاره به اینکه در اجرای طرح امداد نوروزی بیش از 2 هزار پزشک و پیراپزشک و پرستار با جمعیت هلال احمر کشور همکاری می‌کنند گفت: در ایام نوروز تاکنون 53 هزار نفر روز امدادگر در پایگاه‌ها و پست‌های امدادی با این جمعیت همکاری کرده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: در مدت اجرای طرح نوروزی 106 هزار مسافر تاکنون توسط جمعیت هلال احمر اسکان داده شده و 10 هزار بسته اقلام ضروری در بین آنها توزیع شده است و 14 فروند بالگرد نیز در سراسر کشور آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز گفت: 23 پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح استان در مجموع از آغاز طرح تا امروز 120 مورد عملیات توسط امدادگران صورت گرفته که در این عملیات 4137 نفر آمار نجات‌یافته‌گان هستند.

یحیی زینالپوردر ادامه استقرار پست بین‌المللی راهنمایی در مرز بازرگان که به ابتکار استان صورت گرفته است را از شاخص‌ترین اقدامات استان برشمرد و افزود: حضور جوانان مسلط به زبان‌های انگلیسی، ترکی استانبولی، فرانسه در این پست‌ها برای راهنمایی مسافرین خارجی قابل توجه است.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول