اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول پیش‌بینی آب و هوای استان اصفهان:

روز طبیعت آسمان اصفهان صاف است / احتمال وزش باد شدید در برخی مناطق

خبرگزاری فارس: کارشناس‌مسئول پیش‌بینی آب و هوای استان اصفهان گفت: روز 13 فروردین (روز طبیعت)، آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و در پاره‌ای نقاط وزش باد به نسبت شدید در اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

روز طبیعت آسمان اصفهان صاف است / احتمال وزش باد شدید در برخی مناطق

میترا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با وضعیت هوای استان اصفهان طی 24 ساعت آینده اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موج ناپایدار ضعیفی از روی استان است که بر این اساس برای امروز و هم‌چنین فردا روز 13 فروردین (روز طبیعت)، آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و در پاره‌ای نقاط گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود، دما طی 24 ساعت آینده دما 2 تا 4 درجه کاهش می‌یابد.

کارشناس‌مسئول پیش‌بینی آب و هوای استان اصفهان گفت: بر این اساس آسمان امروز صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید است و برای آسمان فردا وضعیت صاف تا نیمه ابری در برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد را انتظار داریم.

وی خطاب به مردمی که فردا به دامان طبیعت می‌روند، گفت: گردشگران در مراتع و منابع طبیعی ضمن جلوگیری از تخریب پوشش گیاهی از روشن کردن هرگونه آتش خودداری کنند.

سیدان با اشاره به اینکه با توجه به احتمال بارش به کشاورزان توصیه کرد: لازم است در اجرای طرح تبدیل دیم‌زارهای کم‌بازده در شهرستان‌های سمیرم، فریدون‌شهر و چادگان به سرعت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در صورت تأمین آب کافی نسبت به استفاده از کود سرک در مزارع گندم، جو و کلزا اقدام شود و به دلیل وزش باد و کمبود منابع آبی برای تهیه بستر خاک از گاوآهن برگردان‌دار استفاده نشود.

کارشناس مسئول پیش‌بینی آب و هوای استان اصفهان ادامه داد: به روستاییان و عشایر توصیه می‌شود از آوردن دام به مراتع ییلاقی استان به صورت جدی خودداری کنند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول