اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی زنجان و حومه خبر داد

آماده‌باش نیروهای آتش‌نشانی برای روز طبیعت

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی زنجان و حومه از آماده‌باش نیروهای چهار پایگاه آتش‌نشانی زنجان برای روز طبیعت خبر داد.

آماده‌باش نیروهای آتش‌نشانی برای روز طبیعت

حمیدرضا یاختی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به استقرار نیروهای آتش‌نشانی در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر زنجان از آغاز مسافرت‌های نوروزی گفت: این آماده‌باش برای روز طبیعت هم ادامه می‌یابد.

وی از استقرار 20 دستگاه خودروی متعلق به سازمان آتش‌نشانی زنجان و حومه خبر داد و افزود: هشت دستگاه موتورسیکلت پیشرو هم در این روز آماده حضور در مناطق حادثه‌خیز خواهند بود.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی زنجان و حومه تعداد نیروهای سازمان آتش‌نشانی را 89 نفر اعلام کرد و گفت: این نیروها 10 نفر به صورت ستادی و 79 نفر نیروهای عملیاتی هستند که در روز طبیعت به صورت آماده‌باش درمی‌آیند.

وی تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی طبق سال‌های گذشته در مناطق نزدیک به تفرجگاه‌های معروف استان مستقر می‌شوند تا در صورت بروز حوادث اقدام به امدادرسانی کنند.

یاختی‌فرد تاکید کرد: نیروهای آتش‌نشانی در همه محورهای منتهی به تفرجگاه‌ها از جمله تبریز، بیجار، تهم و همچنین مناطق خوش آب و هوا مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به معمول بودن روشن کردن آتش در روز طبیعت توسط گردشگران طبیعت ابراز امیدواری کرد، طبیعت‌گردان در روز طبیعت قبل از ترک محل اقدام به خاموش کردن آتش روشن شده کنند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی زنجان و حومه تصریح کرد: اگر آتش‌های روشن شده خاموش نشوند با وزش باد شعله‌ور شده و موجب بروز آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها می‌شود.

وی از بروز بیش از 40 مورد آتش‌سوزی در روز طبیعت سال گذشته خبر داد و گفت: برخی از این آتش‌سوزی‌ها در روز طبیعت و به هنگام حضور گردشگران رخ داده و برخی هم پس از ترک محل اتفاق افتاده بود.

یاختی‌فرد با تاکید بر آمادگی نیروهای سازمان آتش‌نشانی برای مقابله با حوادث در روز طبیعت ابراز امیدواری کرد مردم در این روز رعایت موارد ایمنی را کنند تا طبیعت آسیب نبیند.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول