اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز 13 فروردین انجام می‌شود

محدودیت ترافیکی در محورهای سنندج ـ سقز و سنندج ـ مریوان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه کردستان از محدودیت ترافیکی برای کامیون‌ها در محورهای سنندج ـ سقز و سنندج ـ مریوان و بالعکس در روز 13 فروردین در استان خبر داد.

محدودیت ترافیکی در محورهای سنندج ـ سقز و سنندج ـ مریوان

رمضان نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با افزایش نیروها و تیم‌های پلیسی زمینه تسهیل در تردد خودروها در روز 13 فروردین در کردستان فراهم می‌شود و هیچ مشکلی در این راستا نخواهیم داشت.

فرمانده پلیس راه‌ کردستان همچنین از کاهش هفت درصدی میزان کشته‌های ناشی از تصادفات در طول چند روز اخیر تعطیلات نوروزی در این استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال تاکنون تعداد کشته‌ها دو نفر نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

وی ادامه داد: تصادفات منجر به جرح در کردستان نیز با کاهش 25 درصدی نسبت به مدت مشابه در تعطیلات نوروز سال قبل مواجه بوده است.

رئیس پلیس راه کردستان عدم توانایی و کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ ناشی از خستگی و خواب آلودگی و تجاوز به چپ را از عوامل وقوع تصادف در جاده‌های استان طی این مدت عنوان کرد و گفت: افزایش تردد خودروهای سبک و سنگین و کم عرض بودن جاده‌ها از دیگر عوامل وقوع تصادفات در محورهای مواصلاتی کردستان است.

نادری خاطرنشان کرد: اگر چه آمار مسافران نوروزی و تردد خودروها فراتر از سال‌های گذشته است، اما با کنترل و نظارت مناسب تیم‌های پلیسی و همکاری رانندگان آمار تصادفات رو به کاهش است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح پلیس نوروزی و افزود: این طرح با هدف ایمن‌سازی سفرهای نوروزی برای هموطنان در سطح استان در حال اجراست.

به گفته فرمانده پلیس راه کردستان، 65 گشت خودرویی محسوس و نامحسوس و 15 گشت موتوری پلیس راه در اجرای طرح پلیس نوروزی در استان کردستان فعالیت دارند.

نادری اضافه کرد: ارتقای ایمنی عبور و مرور، بهبود وضعیت ترافیکی با اجرای صحیح مقررات راهنمایی و رانندگی و جلوگیری از بروز حوادث رانندگی و ایجاد آرامش و آسودگی خاطر در سفرهای نوروزی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح در سراسر کشور و استان کردستان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ با توجه به کوهستانی و کم عرض بودن محورهای استان، رعایت قوانین، رانندگی با سرعت مجاز، خودداری از سبقت و تجاوز به چپ و بستن کمربند ایمنی برای تمام سرنشین‌ها توسط کسانی که می‌خواهند از محورهای این استان تردد کنند ضروری است.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول