اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار گرمی:

بازگشایی چهار‌راه در گرمی از بار ترافیکی می‌کاهد

خبرگزاری فارس: شهردار گرمی گفت: بازگشایی اولین چهار‌راه شهر گرمی سبب می‌شود تا بار ترافیکی به سرعت کاهش یافته و تردد روان شود.

بازگشایی چهار‌راه در گرمی از بار ترافیکی می‌کاهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدا‌رحیم شکوهی صبح امروز در نشست با صاحبان املاک محدوده چهار‌راه گرمی اظهار داشت: سال‌هاست که موضوع بازگشایی و راه‌اندازی چهارراه شهر گرمی مطرح است اما به دلیل برخی از مشکلات تملکی اجرای آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تسریع عملیات اجرایی پروژه چهارراه این شهر نیازمند تعامل مالکین در واگذاری اراضی محل اجرای پروژه است.

شهردار گرمی یادآور شد: بخش عظیمی از اراضی محل اجرای چهارراه تملک شده اما به دلیل ارزش مکانی زمین های باقیمانده نحوه تعامل مالکین در فروش آنها به شهرداری در تسریع پروژه اهمیت بسزایی دارد.

شکوهی در ادامه سخنان خود بیان داشت: برخی از مالکین چند برابر قیمت کارشناسی را برای فروش زمین‌های خود پیشنهاد می‌کنند ولی همکاری آنها با شهرداری برای توافق بر سر قیمت کارشناسی و تسریع در اجرای پروژه ضرورت دارد.

این مسئول طول، عرض و مساحت این پروژه را به ترتیب 650 متر، 24متر و 24 هزار متر‌مربع ذکر کرد و افزود: با تکمیل این پروژه محله جوادیه گرمی به میدان مرکزی این شهر متصل خواهد شد.

شهردار گرمی گفت: پروژه چهارراه گرمی به دلیل انتظار اهالی برای اجرای آن و نقش آن در کاهش بار ترافیکی خیابان‌های اصلی شهر اهمیت خاصی دارد و شهرداری گرمی اجرای آن را با حساسیت ویژه‌ای پیگیری می‌کند.

نگرانی از تخریب پل تاریخی کوثر

در شهرستان کوثر نیز اهالی نگران تخریب و از بین رفتن پل تاریخی قیز‌کورپی‌سی از نمادهای هنر معماری ایرانی هستند.

این پل که در مسیر شاهراه ارتباطی میانه - اردبیل واقع شده امروزه به شدت در معرض تهدید و تخریب هم از سوی غارتگران میراث فرهنگی و هم در اثر عوامل جوی و محیطی قرار گرفته است.

به گفته برخی کارشناسان در صورت احداث سد در دست مطالعه پیرتقی این پل به زیر آب خواهد رفت.

این پل عظیم که بخش‌های قابل توجهی از آن سالم باقیمانده بر روی قزل اوزن و در یک محیط طبیعی بسیار زیبا و دیدنی احداث شده است.

پل قیز‌کورپی سی (پل پردلیث) در چهار کیلومتری جنوب غربی روستای افشار بخش فیروز شهرستان کوثر از توابع استان اردبیل و به فاصله خط مستقیم 36 کیلومتری شهر میانه، 15 کیلومتری شهر باستانی فیروزآباد ( امروزه روستایی به همین نام در محل شهر باستانی واقع می‌باشد) و 32 کیلومتری پل قیز کورپی سی میانه قرار دارد.

قیز کورپی سی (پل پردلیث) با جهت شمال شرقی، جنوب غربی بر روی رود قزل اوزن احداث شده و دارای شش دهانه نا‌متقارن با پایه‌های سنگی و بدنه آجری است.

این پل به طول 94 متر و ارتفاع میانگین 11 متر و عرض 7 متر دارای سه ستون بر روی پایه‌های جنوب غربی با ابعاد متفاوت می‌باشد.

طاق دو دهانه میانی پل که مرتفع‌تر از چهار دهانه دیگر بوده فرو ریخته ولی طاق دهانه‌های طرفین پل سالم باقی مانده است.

ساخت دهانه‌ها و پایه های پل قرینه نبوده و ابعاد و اندازه‌های دهانه‌ها تنها بر اساس توپوگرافی زمین، میزان و شدت جریان آب و استحکام بخشی بیشتر به بنا تعیین شده است.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول