اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

از منیت‌های گروهی و دعواهای سیاسی بپرهیزید / مردم بحرین پیروز میدان خواهند بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین با اشاره به نامگذاری سال جدید گفت: از منیت‌های گروهی و دعواهای سیاسی بپرهیزید، این مسائل گرهی از مشکلات باز نمی‌کند، به شعار سال جامه عمل بپوشانید و انتظارات رهبری را برآورده کنید.

از منیت‌های گروهی و دعواهای سیاسی بپرهیزید / مردم بحرین پیروز میدان خواهند بود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه اول نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: طبق فرمایش امامان معصوم، تقوا به شعار نیست بلکه به عمل است.

امام جمعه موقت ورامین سپس سه علامت از علائم فرد متقی را برشمرد و گفت: نخست اخلاص در عمل، دوم نداشتن آرزوی بلند و سوم غنیمت شمردن و بهره‌گیری از فرصت‌ها از جمله علائم و نشانه‌های فرد متقی است.

*آتش به پا کردن در مزارع و جنگل‌ها هم حق‌الله هست هم حق‌الناس

خطیب جمعه ورامین در ادامه با اشاره به آغاز سال جدید افزود: تعطیلات سال نو رو به پایان است، سال نو شد، طبیعت نو شد و لباس جدید بر تن کرد، در دعای سال نو هم از خداوند خواستیم ما را به احسن‌الحال تبدیل کند، مبادا سال را با گناه و معصیت آغاز کنید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سفر و تفریح از موارد مهم زندگی است اما بدون گناه و معصیت، در آستانه روز طبیعت هم هستیم، مبادا مزارع و جنگل‌ها را آتش بزنید، اینها هم حق‌الله هست و هم حق‌الناس، مراقب باشید.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه یوم‌الله 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این روز یک همه‌پرسی انجام شد و بیش از 98 درصد از مردم بزرگ ما به نظام جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و پایه‌های نظام را تحکیم بخشیدند.

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه به ذکر برخی نکات در رابطه با این روز پرداخت و تصریح کرد: رای مردم به نظام اسلامی پاسخ محکمی به لیبرال‌ها، ملی‌گراها، کمونیست‌ها و تمام گروه‌های التقاطی و احزاب متمایل به شرق و غرب بود و در واقع رای مردم شیوه حکومتی ایران را برای همیشه مشخص کرد.

*مردم در 12 فروردین اثبات کردند خواستار اسلام فقاهتی هستند

امام جمعه موقت ورامین در ادامه عنوان کرد: مردم در 12 فروردین اثبات کردند خواستار اسلام فقاهتی هستند و تاب تحمل اشکال حکومتی دیگر را ندارند.

وی سپس گفت: با رای مردم پایه‌های حکومت مستحکم شد و یک مدل حکومتی الهام‌بخش به جهان عرضه شد، 12 فروردین به ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان ثابت کرد می‌توان بر اساس آموزه‌های اسلام حکومت را اداره کرد.

*متن مردم باید کالای ایرانی خریداری کند، این لازمه استقلال است

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: این عناوین فقط شعار نیست که تابلو از آن نصب گردد و یا در سربرگ مکاتبات مورد استفاده قرار گیرد، رهبری انتظار عمل دارند، امروز عرصه اقتصادی بسیار تعیین‌کننده است.

وی در ادامه بیان داشت: خداوند به برکت اهل بیت نعمت‌های مادی و معنوی فراوانی به ما عطا کرده است، معادن ایران در دنیا بی‌نظیر است، بی‌جهت نیست در طول تاریخ مستکبران بر سر دستیابی به معادن کشورمان با هم دعوا می‌کردند، حال که مستقل شدیم باید خود به بهترین نحو از این امکانات و معادن و ذخایر بهره بریم.

امام جمعه موقت ورامین سخنان رهبری را در دو بخش مورد توجه قرار داد و افزود: بخش نخست مردم هستند، ما به عنوان یک ایرانی که برای هویت و حیثیت ملی خود ارزش قائل هستیم باید کالای ایرانی خریداری کنیم، بسیاری از کالاهای تولید داخل با رقبای بین‌المللی خود از نظر کیفیت رقابت می‌کنند، لکن اگر کیفیت برخی محصولات داخلی هم قدری پایین‌تر باشد متن مردم باید کالای ایرانی خریداری کند، این لازمه استقلال است.

*از منیت‌های گروهی و دعواهای سیاسی بپرهیزید

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه بخش دوم سخنان رهبری را متوجه مسئولان، سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع دانست و عنوان کرد: باید مسئولان تسهیلات در اختیار بگذارند، نباید برخی افراد برای سرمایه‌گذاری در پیچ و خم‌های بانکی و اداری سرگردان شوند، باید همه بدون تبعیض به امکانات موجود دسترسی داشته باشند.

امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: متاسفانه برخی آنقدر با منابع قدرت ارتباط نزدیک دارند که می‌توانند اختلاس میلیاردی کنند و برخی از منابع اندک برای تولید و اشتغالزایی بی‌بهره‌اند. اگر بخواهیم به شعار امسال جامه عمل بپوشانیم باید تبعیض را کنار بگذاریم.

وی خطاب به مسئولان گفت: ما وارث خون هزاران شهید هستیم، دشمن هم شب و روز بر ضد ما نقشه می‌کشد و تلاش می‌کند، از منیت‌های گروهی و دعواهای سیاسی بپرهیزید، این مسائل گرهی از مشکلات باز نمی‌کند، از تولید و کار و تلاش حرف می‌زنیم اما دامداران، کشاورزان و صنعتگران ما با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کنند.

امام جمعه موقت ورامین که سخنانش با تکبیرهای متعدد مردم تایید می‌شد، افزود: اگر چه مردم دل در گرو انقلاب دارند و این امر را در 12 اسفند و 22 بهمن به نمایش گذاشتند و نگاه به برخی مسئولین نمی‌کنند اما قدرشناسی مردم و برآوردن انتظارات رهبری بسیار مهم است بنابراین به شعار سال جامه عمل بپوشانید و انتظارات رهبری عزیز را برآورده کنید.

*مردم بحرین پیروز میدان خواهند بود

وی سپس به حرکت مردم مظلوم بحرین اشاره کرد و گفت: لبه تیز حمله سران استکبار متوجه سوریه که در خط مقدم مقاومت است، می‌باشد و در میان سکوت مجامع بین‌المللی مردم مظلوم بحرین به خاک و خون غلتیده می‌شوند، اما تحلیل گران سیاسی بر این باورند که مردم بحرین با الهام از مکتب عاشورا پیروز میدان خواهند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی در پایان تصریح کرد: امروز سیاست‌های آمریکا و اسرائیل در انزوا قرار گرفته است، رژیم صهیونیستی برای دفاع از موجودیت خود در مرزش دیوار حائل کشیده است، رژیم صهیونیستی که تا دیروز با قدرت پوشالی خود همه را می‌ترساند امروز از آزادیخواهان جهان وحشت دارد و شرایط طوری است که یقین بدانید مسلمانان به زودی نماز را در مسجدالاقصی برپا خواهند کرد.

انتهای پیام/و۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول