اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

بُعد سیاسی حریم مشهد بر بعد کارشناسی آن غلبه کرد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با وضعیت حریم مشهد گفت: با وجود اقداماتی که برای تعیین تکلیف حریم مشهد صورت گرفت اما جنبه سیاسی حریم مشهد بر جنبه کارشناسی آن غلبه کرد.

بُعد سیاسی حریم مشهد بر بعد کارشناسی آن غلبه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس شیرمحمدی در نشست خبری که ظهر امروز در سالن کنفرانس ساختمان شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اقدامات و پیگیری‌هایی که در ارتباط با حریم مشهد صورت گرفت اما متأسفانه جنبه سیاسی این مسئله مانع حل مسئله حریم مشهد شد.

شکایت شهرداری مشهد در ارتباط با حریم در شرف ارسال به دیوان عدالت‌اداری

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با شکایت شهرداری مشهد از مصوبه هیئت دولت برای ایجاد شهر بینالود، گفت: شکایت به دیوان عدالت اداری مانند همه امور حقوقی زمان‌بر است اما در این ارتباط اقداماتی از سوی شهرداری مشهد انجام شد و یک تیم کارشناسی این موضوع را مورد بررسی قرار داد.

شیرمحمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری مشهد اقدامات لازم را انجام داده است و این شکایت در شرف ارسال به دیوان عدالت اداری است.

مطالعات طرح جامع مشهد در انتظار تعیین تکلیف حریم

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مطالعات طرح جامع مشهد به پایان رسیده است و طرح تفضیلی در کنار طرح جامع مورد بررسی قرار گرفته است، اما با توجه به اینکه تکلیف حریم مشهد قطعی نشده است ادامه مطالعات طرح تفضیلی مشهد نیز با مشکل مواجه شده است.

بودجه سال 91 شهرداری مشهد 5 هزار میلیارد تومان است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به بودجه شهرداری مشهد در سال 91 که در جلسه آینده صحن علنی  شورای اسلامی مشهد مورد بررسی قرار می‌گیرد، اشاره کرد و گفت: در این راستا کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مشهد به منظور بررسی بودجه 91 شهرداری مشهد تشکیل شد که بر این اساس این بودجه با رقم 5 هزار و 784 میلیارد تومان در جلسه آینده شورای اسلامی شهر مشهد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: از این رقم بودجه 91 شهرداری مشهد، مبلغ 3 هزار و 278 میلیارد تومان درآمد شهرداری از محل عوارض، پروانه ساختمانی و تخلفات ساخت و ساز، فروش اموال شهرداری و سایر منابع درآمدی شهرداری مشهد در نظر گرفته شده است.

افزایش 38 درصدی بودجه شهرداری مشهد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مبلغ 2 هزار و 497 میلیارد تومان در قالب فروش اوراق مشارکت و کمک‌های دولت در بودجه سال آینده شهرداری مشهد در نظر گرفته شده است که این رقم نسبت به سال 90 در حدود 38 درصد رشد داشته است.

شیرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به وضعیت حمل و نقل شهر مشهد داشت و افزود: یکی از مواردی که در بودجه سال آینده شهرداری مشهد در نظر گرفته شده است، بودجه 58 میلیارد تومانی شهرداری مشهد به منظور کمک به سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد است.

اجرای نخستین خط بی‌آرتی مشهد 91 کلید می‌خورد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با اجرای خطوط بی‌آرتی مشهد گفت: نخستین خط بی‌آرتی مشهد در حدود 2 سال قبل به تصویب شورای‌عالی ترافیک کشور رسید که در این راستا در سال 91 اجرای نخستین بی‌آرتی مشهد کلید می‌خورد.

پارکینگ محله در محلات مشهد ایجاد می‌شود

وی در ادامه در ارتباط با مشکلات مربوط به پارکینگ ‌ در مشهد گفت: علاوه بر آن‌که باید در خیابان‌های مشهد پارکینگ ایجاد شود در محلات نیز ایجاد پارکینگ امری ضروری است چرا که بسیاری از ساخت و سازهای قدیمی مشهد بدون در نظر گرفتن پارکینگ ساخته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شورای شهر مشهد در نظر دارد در این محلات پارکینگ‌هایی برای منازل فاقد پارکینگ ایجاد کند که اجرایی شدن این امر با همکاری شهرداری‌های مناطق است و شهرداری‌های مناطق ملزم هستند تا زمینی را برای ایجاد این پارکینگ‌ها در نظر بگیرند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول