اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

احیای کارکرد سیاسی مساجد ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بر ضرورت احیای کارکرد سیاسی مساجد تاکید کرد.

احیای کارکرد سیاسی مساجد ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدرضا جعفری عصر امروز در مراسم سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مسجد در اسلام کارکردهای متعددی داشته است که برخی از این کارکردها هم‌اکنون در مساجد کشور کم‌رنگ شده است.

وی تصریح کرد: دشمن امروز برای حذف مساجد به ویژه از لحاظ کارکردهای عبادی و سیاسی گام‌های جدید برداشته است که باید احیای کارکردهای مسجد به عنوان راهکاری مناسب در مقابل توطئه‌های دشمنان مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مهمترین نقش مسجد کارکرد عبادی است و باید کارکرد عبادی مساجد پررنگ‌تر از گذشته رونق بگیرند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه عمران معنوی مساجد بر عمران فیزیکی مساجد ارجحیت دارد گفت: مسئولان و هیئت امنای مساجد باید از بین بهترین‌ و مؤمن‌ترین افراد انتخاب شوند.

جعفری با بیان اینکه کارکرد سیاسی مساجد به شدت مورد هجوم دشمن قرار گرفته است تاکید کرد: برای حفظ مسجد، حفظ نظام و برای ترویج تفکر شیعه احیای کارکرد سیاسی مساجد از ضروریات است.

وی ادامه داد: کارهای فرهنگی نیز باید بر اساس آموزه‌های قرآن باشد که اگر اینگونه نباشد، فاقد اثرگذاری خواهند بود.

وی ارتباط چهره به چهره، برپایی نماز جماعت در سه وعده، تشکیل کمیته‌های پژوهشی، دعوت از طلاب جوان، برگزاری جشن تکلیف در مساجد و ارائه خدمات فرهنگی را از اقدامات مؤثر در پویایی هر چه بیشتر مساجد عنوان و خاطر نشان کرد: در حال حاضر 12 هزار و 500 کانون در کشور راه‌اندازی شده است.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همچنین از برقراری بیمه تامین اجتماعی برای 2 هزار نفر از کتابداران و مسئولان کتابخانه‌ها خبر داد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول