اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

نماز جمعه مانور سیاسی در برابر دشمن است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد: نماز جمعه مانور سیاسی در برابر دشمنان است.

نماز جمعه مانور سیاسی در برابر دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار کرد: مدیریت در هزینه‌های زندگی و کمک به همنوع از جمله مسائلی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه با تازه شدن سال نو بسیاری از افراد بی‌بضاعت همچون سایر اقشار جامعه حتی توان نو کردن لباس خود را نیز ندارند، افزود: با مدیریت در زندگی و کمک به افراد بی‌بضاعت می‌توان موجب شادی همنوعان همزمان با فرا رسیدن سال نو شد.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: خانواده‌ها با تهیه یک هدیه برای کودکان نیازمند موجبات شادی این کودکان را در روزهای پایانی سال و سیال نو فراهم می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به حفظ منابع طبیعی توسط اقشار مختلف جامعه افزود: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همه افراد است و اگر همه اقشار جامعه به پاکسازی محیط شهری بپردازند شاهد کاهش منابع طبیعی در فضای شهری نخواهیم بود.

آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید اضافه کرد: شهدا و خانواده‌های آنها حق بزرگی در کشور دارند.

وی با اشاره به فداکاری‌های شهدا در زمان انقلاب و در هشت سال دفاع مقدس افزود: پاسداری از خون پاک شهدا وظیفه همه اقشار جامعه است.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به اهمیت حضور در نماز جمعه افزود: حتی اگر یک نفر از شرکت‌کنندگان در نماز جمعه کم شود، این امر موجب شادی دشمنان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضور باشکوه مردم در نماز جمعه موجب نا امیدی دشمنان از مقاصد شوم خود می‌شود، تاکید کرد: نماز جمعه مانور سیاسی در برابر دشمنان است.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور باشکوه مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: حضور مردم موجب خلق حماسه‌ای دیگر شد.

وی با اشاره به اینکه درصد مشارکت مردم در این دوره از انتخابات بسیار بیشتر از دوره‌های قبل بود، افزود: مردم در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات با حضوری پرشور سیلی سختی به صورت دشمنان زدند.

امام جمعه زنجان با اشاره به برخی از وظایف انتخاب شوندگان در انتخابات در قبال مردم تصریح کرد: انتخاب شوندگان و کسانی که به دلایلی در انتخابات پیروز نشده‌اند، نباید با اختلافات کوچک موجبات شادی دشمنان را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات مسئله پیروزی و شکست مطرح نیست، افزود: شکست واقعی را در انتخابات آمریکا، اسرائیل و دشمنان نظام و انقلاب متحمل شدند.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رعایت تقوای الهی توسط افراد مختلف افزود: تقوا دو معنای مهم دارد که یکی از آنها انجام اوامر الهی و دیگری اجتناب از محرمات است.

وی اذعان داشت: گناه نکردن بسیار راحت‌تر از توبه کردن است، پس چه بهتر است که قبل از گناه به عواقب آن بیاندیشیم.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه توبه از گناه همچون درمان پس از بیماری است، افزود: پیشگیری بسیار بهتر از درمان است.

وی خاطر نشان کرد: درمان پس از ابتلا به بیماری موجب تحمیل هزینه‌های بسیاری به افراد می‌شود، پس چه بهتر که قبل از بیماری پیشگیری لازم از آن به عمل آید.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول