اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر به سرزمین ملائک-29

فرزند شهید رضایی: پدر هنگام جدایی برایم نوحه حضرت رقیه (س) خواند

خبرگزاری فارس: فرزند شهید گرانقدر علی‌محمد رضایی گفت: در همان سالی که به دنیا آمدم، پدرم به شهادت رسید و زمانی که برای آخرین بار از ما جدا شد، برایم نوحه حضرت رقیه (س) را خواند.

فرزند شهید رضایی: پدر هنگام جدایی برایم نوحه حضرت رقیه (س) خواند

فاطمه رضایی امروز در حاشیه اردوی راهیان نور در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: نوار روضه حضرت رقیه (س) با صدای پدرم تنها یادگار او است.

وی افزود: دوست دارم پدرم را بیشتر بشناسم و عمق وجودی ایشان برایم کشف شود تا بتوانم برای او شاگردی کنم.

فرزند شهید گرانقدر علی‌محمد رضایی افزود: ایشان متوسل به حضرت زهرا (س) و چه در حیات و چه بعد از شهادت گمنام بود؛ به گونه‌ای که حتی دوستان صمیمی‌اش هم او را خوب نمی‌شناختند.

وی تصریح کرد: من بر دست تمامی زائران و خادمان شهدا بوسه می‌زنم و بر خود وظیفه می‌دانم که نسبت به کسانی که به پدرم احترام می‌گذارند و به اینجا می‏آیند، خدمت‌رسانی کنم.

رضایی با بیان نقش فرزندان شهدا در جامعه گفت: فرزند شهید بودن خیلی سخت است و جامعه توقع خاصی از ما دارد؛ اینکه ما فرزند شهید هستیم و با شهادت پدرمان در قبال جامعه مسئولیتی نداریم، تفکر غلطی است و ما نیز راه پدرانمان را ادامه خواهیم داد، چراکه می‌رویم تا شمع اسلام و انقلاب روشن بماند.

وی گفت: پدرم در عملیات والفجر8 در منطقه فاو به شهادت رسید و زمانی که برای نخستین بار به یادمان اروندرود رفتم؛ حس آشنایی داشتم و احساس می‌کردم که با این نقطه غریبه نیستم و علاقه دارم که خاک آنجا را به سرم بکشم، آنجا آغوش پدرم است و من در آنجا احساس آرامش می‌کنم.

مسئول روابط عمومی و فرهنگی اردوگاه خواهران فتح‏المبین همچنین در ادامه با بیان اقدامات فرهنگی انجام شده در این مکان گفت: برپایی اتاق "دارالذکر" به همراه فضاسازی مناسب و ایجاد غرفه‌های کتاب با موضوعات دفاع مقدس از جمله اقدامات انجام شده در این اردوگاه است.

وی از اجرای برنامه‏ای به نام "حنا بندان" خبر داد و افزود: زائرانی که قصد رفتن به یادمان‌ها را دارند، در این برنامه برای مبارزه با هوای نفس آماده می‏شوند.

رضایی در پایان تأکید کرد: مراسم حنا بندان در فرهنگ جبهه، مراسم خاصی بود که رزمندگان در دوران دفاع مقدس و در شب قبل از عملیات با بستن حنا بر دستان از ایجاد آمادگی برای رویارویی با دشمن و استقبال از شهادت برگزار می‌کردند.

به گزارش فارس؛ شهید والامقام علی‌محمد رضایی در سال 1364 در عملیات والفجر 8 به شهادت رسید و پیکرش پس از 18 سال در سال 1382 به آغوش خانواده بازگشت.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول