اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر و استاد دانشگاه:

اصفهان شاعرپرور و ادب‌خیز است

خبرگزاری فارس: یک شاعر و استاد دانشگاه گفت: اصفهان زادگاه شاعران بسیاری است، سبک اصفهانی و سبک بازگشت ادبی نیز در اصفهان رخ داده است.

اصفهان شاعرپرور و ادب‌خیز است

امین شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: اصفهان شهری دارای فرهنگ و هنر است که همیشه ناب و دوست‌داشتنی بوده، شعرخیز و ادب‌خیز است.

وی افزود: بسیاری از سبک‎ها به وجود آمده‎اند و اصفهان زادگاه شاعران بسیاری است و به عنوان مثال دارای مکتب شعر اصفهانی است و سبک اصفهانی و سبک بازگشت ادبی نیز در اصفهان رخ داده است.

شاعر اصفهانی با بیان اینکه برای شاعران اندیشیدن و تفکر به وسیله صورت ذهنی شکل می‎گیرد، تصریح کرد: این یک تفکر خلاق است و شاعر نمی‎تواند چشم‎هایش را به جهان بگشاید مگر هنگامی که وجدانش غرق در اندیشه این جهان شده باشد.

وی ادامه داد: اصفهان دارای استعدادهای زیادی در زمینه شعر است که باید از آنها بهره جدی گرفته شود، اما در چند سال اخیر کمتر به آنها توجه شده است و جوانان مستعد و شعر دوست اصفهانی نیازمند بهره‌گیری از وجود شاعران پیشکسوت هستند که باید مسئولان سازمان‌های فرهنگی و هنری محافل شاعرانه‎ای را برای آنها در نظر بگیرند.

شجاعی درباره شعر کودک گفت: علاقه فطری کودکان به شعر، بالا رفتن توان یادگیری آنها با قالب شعر، نشاطی که جمع‌خوانی شعر می‎تواند ایجاد کند و ویژگی‌های دیگر این قالب بیانی و ادبی، امکان حفظ کردن سریع و بازگویی سریع‎تر آن در خانواده، شعر را به برنامه و نیازی اجتناب‌ناپذیر در مراکز پیش‌دبستانی تبدیل کرده است.

وی اظهار داشت: همان‌گونه که هر موسیقی‌نویس هر چند موفق، تا راه شناخت کودک و کار برای آن را طی نکند، نمی‎تواند آهنگ‎های دلنشین و مؤثر کودکانه بسازد، هر نویسنده‎ای هم نمی‌تواند برای کودکان بنویسد.

این استاد دانشگاه شعر مناسب کودکان را شعری دانست که در حد دانش زبانی وی باشد تا بتواند به آسانی و به طور خودکار با آن ارتباط برقرار کرده و از آن لذت ببرد.

وی بیان کرد: سادگی زبان شعر کودک به معنی آن نیست که فاقد نظم هنری باشد، بلکه باید از یک دیسیپلین کلامی و هارمونیک برخوردار باشد تا کودک به دنبالش خرامان باشد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول