اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان؛

شاعران برای اشعارشان محدودیت زمانی و مکانی قائل نشوند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: شعر محدود به زمان و مکانی خاص نیست و شاعر هم نباید برای خود محدودیت ایجاد کند.

شاعران برای اشعارشان محدودیت زمانی و مکانی قائل نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اصغر مختاری در مراسم ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر که در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار شد، اظهار داشت: شعر محدود به زمان و مکانی خاص نیست و شاعر هم نباید برای خود محدودیت ایجاد کند.

وی ادامه داد: در این مراسم که نخستین نشست منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی شعر فجر و به میزبانی استان اصفهان است، شاعرانی از استان‌های یزد و چهارمحال و بختیاری به دور هم جمع شدند تا جدیدترین اشعار خود را در معرض شنود یکدیگر قرار دهند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: شاعر به کسی گفته می‌شود که ویژگی‌های مشخصی دارد و از ظرفیت ویژه‌ای بهره‌مند است و این خصوصیات در تمامی افراد وجود ندارد.

وی با ابراز امیدواری از رشد و شکوفایی بیشتر شاعران به ویژه جوانان تأکید کرد: زمانی که استعداد شاعران شکوفا و به آنها بها داده شود، آثار ماندگاری را از خود به جا می‌گذارند، همان‌گونه که تاریخ ایران از این موارد، بسیار در خود جای داده است.

مختاری با بیان اینکه به طور کلی از 36 نفر از این شاعران با اهدای لوح سپاس و جوایز تجلیل و قدردانی می‌شود، بیان داشت: در این مراسم 12 نفر از استان یزد و 12 نفر هم از چهارمحال و بختیاری و بقیه از شاعران استان اصفهان هستند.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های مانند جشنواره شعر فجر به صورت مستمر منجر به ایجاد فضای رقابتی در بین شاعران و به ویژه جوانان می‌شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به تعاملی که بین شاعران در این دوره از جشنواره به وجود می‌آید، تأکید کرد: این گردهمایی‌ها منجر می‌شود تا در مورد شعر انقلاب بحث‌هایی صورت گیرد و موجب رشد بیشتری در شعر کشور شود.

وی با اشاره به اینکه شعر، منحصر به یک منطقه نیست، ادامه داد: این تفکر که منجر به تمرکززدایی جشنواره شعر فجر و برگزاری آن در استان‌های مختلف شد، تفکر بسیار مطلوبی بوده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول