اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران خبر داد

حضور 300 شاعر مازندرانی در جشنواره سراسری شعر علوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به 12 اثر برگزیده در جشنواره سراسری شعر علوی گفت: 300 شاعر مازندرانی در این جشنواره شرکت کردند.

حضور 300 شاعر مازندرانی در جشنواره سراسری شعر علوی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، عباسعلی ابراهیمی بعدازظهر امروز در آیین افتتاح دوازدهمین دوره از جشنواره سراسری شعر علوی که به میزبانی مازندران در مجتمع فرهنگی هنری حر قائمشهر برگزار شد با اشاره به 2 هزار و 200 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره اظهار داشت: 300 شاعر مازندرانی در این جشنواره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه رویکرد و نگاه اشعار علوی، سیره مولی الموحدین و بهره جویی از نهج البلاغه، کلمات قصار و نامه‌های امیرالمومنین بود افزود: این دوره از جشنواره شعر علوی از کیفیت خاصی برخوردار بود.

ابراهیمی گفت: انسان بی‌درد در این عالم وجود ندارد، هر آنکه هوشیارتر است دردمندتر است، شاعران با نگاه بیدار و قدرت تفسیر و تعبیر بالایشان دردهای بسیاری دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به خطابه‌های فشرده انقلابی مقام معظم رهبری تاکید کرد: این خطابه‌ها نشان از فهم والای رهبری است که موجب تحولی دیگر در  تاریخ دوران ما شد.

وی سرودن شعر را در گرو رسیدن به نقطه جوش شاعر دانست و تصریح کرد: ممکن است شاعر به عشق برسد، ولی به صحه و تفضل خداوندی دست نیابد، آنکه تفضل الهی نصیبش شد شاعر است و اوست که در پاسخ به این نعمت و فضل الهی باید شعر بسراید و شاکر ذات مقدسش باشد.

این مسئول همچنین شعر را روزنه ‌ی برای اوج عاشق عنوان کرد و ادامه داد: وقتی شاعر قدر موهبت الهی  را دانست، خداوند هر لحظه بر دانش و داشته‌هایش می‌افزاید.

ابراهیمی تاکید کرد: بکوشیم جایگاه رفیع مولا علی (ع) را برای نسل جدید و آیندگان مبرهن و آشکار سازیم.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول