اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار کوهبنان

شاعره جوان کوهبنان تجلیل شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور مسئولان کوهبنان از فرزانه رهنما، شاعره جوان این شهرستان تجلیل و توسط فرماندار کمک هزینه سفر معنوی عمره مفرده به وی اهدا شد.

شاعره جوان کوهبنان تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی فرماندار کوهبنان شامگاه جمعه در این آیین به  نقش شاعران در تبیین ارزش‌های اسلامی و انقلابی اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های هنرمندان به‌ ویژه نقش شاعران و ادیبان برای حفظ و صیانت از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب ‌و تحقق اهداف اسلام بر کسی پوشیده نیست و اگر بخواهیم فرهنگ اصیل اسلامی جاودانه بماند، باید به شعر و شاعری توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به ماندگاری ارزش‌ها در جامعه افزود: شاعران می‌توانند با هنر شعر خود در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان انقلاب و جذب جوانان به سمت و سوی معیارهای اصیل اسلام مؤثر باشند.

متقی تصریح کرد: شاعران دوران انقلاب لحظات تاریخی و شورآفرین را با تبدیل به شعر در تاریخ جاودانه کردند و این بزرگواران در دوران دفاع مقدس نیز نقشی ماندگار و به یاد ماندنی داشتند.

فرزانه رهنما شاعره کوهبنانی و دانشجوی سال سوم رشته پزشکی دانشگاه رفسنجان گفت: در سال 69 در شهر کوهبنان متولد شدم و دوران تحصیل را در شهر کوهبنان با موفقیت پشت سر گذاشتم.

وی بیان داشت: طی دوره راهنمایی با تشویق دبیران ‌به طور جدی به شعر روی آوردم و در زمان تحصیل در مقطع متوسطه توانستم در جشنواره‌های مختلف دانش‌آموزی رتبه‌های اول استانی را کسب کنم و در جشنواره پرسش مهر حائز رتبه برتر کشوری شوم .

رهنما افزود: سه دوره در جشنواره شعر رضوی برگزیده کشوری و یک دوره حائز رتبه ششم جشنواره رضوی کشوری شده‌ام و در سال تحصیلی 90 - 89 توانستنم در جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه اول شعر کلاسیک را کسب کنم.

این شاعره کوهبنانی گفت‌: هم‌اکنون در حال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و دانشجوی سال سوم دندان‌پزشکی هستم و قصد دارم به یاری خداوند حداکثر تلاشم را در زمینه اخذ تخصص به کار ببندم ‌و پس از پایان تحصیل خدمت در شهر خودم کوهبنان را انجام بدهم.

وی با تشکر از زحمات مسئولان فرهنگی و اجرایی شهرستان کوهبنان اظهار داشت: از نظر من کوهبنان می‌تواند خیلی بیشتر از این‌ها پیشرفت کند و لیاقت مردم خونگرم، معتقد و پرتلاش این شهر خیلی بیشتر است که امیدوارم مسئولان پرتلاش این شهر از جمله فرماندار بسیجی و ولایی با تمام قدرت تلاششان را در خدمت به خلق خدا در این خطه ادامه دهند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول