اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد بهبهان خبر داد

استقبال بی‎نظیر شاعران از همایش «گپ دل» بهبهان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره ارشاد بهبهان گفت: استقبال شاعران از همایش «گپ دل» بهبهان بی‎نظیر بوده و 116 شاعر بالغ بر 500 اثر به دبیرخانه این همایش ارسال کردند.

استقبال بی‎نظیر شاعران از همایش «گپ دل» بهبهان

حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی‎منفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: این همایش با پشتوانه توفیق الهی و در راستای بسط و گسترش اعتقادات دینی و نظام ولایی، ارج نهادن به ویژگی‎های فرهنگ و ادبیات بومی و حفظ میراث‌های فرهنگی با دعوت از شاعران محلی سرای استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بوبراحمد، چهارمحال بختیاری، لرستان، فارس، همدان، ایلام و بوشهر و  با اهداف مهم حفظ و ارتقای ادبیات محلی و گویش‌های منطقه‌ای و تجلی فرهنگ ایرانی اسلامی در ادبیات محلی و نیز شناسایی و معرفی شاعران بومی سرا و بسترسازی مناسب به‌منظور تعامل و هم‌اندیشی بین شاعران محلی‌گو برگزار شد.

وی افزود: نخستین جلسه ستاد همایش در تاریخ پنجم دی‌ماه 1390 در این اداره با حضور مسئول انجمن شعر، اعضای هیئت مدیره این انجمن و نیز همکاران ما در اداره برگزار شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان تصریح کرد: از آن پس با برقراری جلسات مداوم هفتگی، فعالیت‎های گسترده دبیرخانه‎ای آغاز و با اصحاب رسانه و مطبوعات نشستی برقرار شد.

وی ادامه داد: به‌منظور جذب مشارکت‎های عمومی، موضوع در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح شد که در نتیجه علاوه بر شورای اسلامی و شهرداری بهبهان، ادارات آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان نیز آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای این برنامه اعلام کردند که جا دارد از ریاست محترم آنها نیز تشکر کنیم.

حسینی‌منفرد اضافه کرد: با تعیین اهداف، موضوعات، تهیه فراخوان و ارسال آن به اداره کل و حمایت همه ‎جانبه اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در پی آن، ارسال فراخوان به استان‎های مذکور استقبال بی‎نظیری از این همایش شد.

وی در خصوص آثار رسیده به دبیرخانه پنجمین همایش منطقه‎ای شعر محلی گپ دل گفت: در مجموع 116 شاعر با ارسال بیش از 500  اثر اشتیاق خود را برای حضور در همایش نشان دادند که هیئت داوران از بین آثار رسیده 40 اثر برتر را در موضوعات آزاد، آیینی، بیداری اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نوروز باستانی انتخاب و معرفی کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان تصریح کرد: برخود لازم می‎دانم که از حمایت‎های بی‎دریغ مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و معاون فرهنگی وی که بیشترین سعی را در اشاعه اشعار ارزشی داشته‎اند، صمیمانه تقدیر کرده و از همه همکاران خودم در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول و هیئت مدیره انجمن شعر، انجمن موسیقی، داوران و همچنین از حضور شاعران عزیز گویشی همه استان‎هایی که به بهبهان، شهر گپ دل آمدند، سپاسگزاری کنم.

وی در پایان اظهار کرد: امید است که همگی در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و توجهات ولی‎عصر(عج) و زیر چتر ولایت رهبر فرزانه‎ انقلاب اسلامی، حضرت آیت‎الله‎العظمی امام خامنه‎ای مؤید و موفق باشیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول