اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار گنبکی ریگان اعلام کرد

"گنبکی" قطب تولید مرکبات شرق کرمان / احداث راه غار "پاسرخ" در سال آینده

خبرگزاری فارس: بخشدار گنبکی ریگان گفت: بخش گنبکی شهرستان ریگان قطب تولید مرکبات شرق استان کرمان است و مرکبات این بخش در نوع خود از لحاظ کیفیت کم‌نظیر هستند.

"گنبکی" قطب تولید مرکبات شرق کرمان / احداث راه غار "پاسرخ" در سال آینده

مصطفی زینت‌بخش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: طبیعت زیبای بخش گنبکی ریگان بعد از بزرگ‌ترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان و جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی در این شهرستان بیشترین تعداد گردشگران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: وجود آبشارها بلند در مناطق خوش آب و هوای مناطق کوهستانی و وجود پرندگانی همچون کبک و تیهو در میان سبزه‌زارها و مناطق کوهستانی بخش گنبکی موجب افزایش گردشگران در نوروز سال جاری به این بخش شد.

زینت‌بخش تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش گنبکی ریگان مهد عطر ایران از لحظ بوی بهار نارنج است، با شکوفایی درختان مرکبات و گل‌دهی آنها در روزهای اخیر به طراوت کویری شهرستان ریگان افزوده شده است و این امر موجب شده تا مسافران خسته‌ای که در مسیر جاده ترانزیتی ریگان - چابهار سفر می‌کنند، چند روزی را در این مکان برای برطرف شدن خستگی اقامت کنند.

وی بیان کرد: بخش گنبکی قطب تولید مرکبات شرق استان کرمان است و محصولات این بخش در نوع خود از لحاظ کیفیت کم‌نظیر است.

بخشدار گنبکی افزود: وجود چند رودخانه فصلی در این بخش از جمله رودخانه پر آب گز بهمن و پاسرخ بر تعداد مسافران نوروزی در این بخش افزوده است.

زینت‌بخش روستای هدف گردشگری و کوهستانی کوه‌شاه را یکی از مکان‌های دیدنی بخش گنبکی ریگان برشمرد و بیان داشت: این روستای سیاحتی و زیارتی در 65 کیلومتری جنوب غربی شهرستان ریگان قرار دارد و طی سال به ویژه فصل بهار پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران است.

وی گفت: این روستای هدف گردشگری دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است و در آن درختانی همچون بادام‌ کوهی، بنه، کسور و گیاهان دارویی مانند درمنه کلپوره رویش دارند.

زینت‌بخش اذعان کرد: وجود پرندگانی همچون کبک، بلدرچین و تیهو در بین بوته‌زارها و طبیعت سرسبز این روستا آن به چشم می‌خورد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین ارتفاعات سرسبز شهرستان ریگان در قسمت جنوب‌ غربی در امتداد ارتفاعات جبالبارز رشته کوه ایران مرکزی است که تمام قسمت جنوب این شهرستان را دربر می‌گیرد.

زینت‌بخش بیان داشت: این ارتفاعات مانند کوهای اویلک گلو، زناغی، زیارت شاه‌دهنه، عباس‌علی و تک فرهاد هستند که در این میان ارتفاعات دامنه‌های کوه‌شاه در تابستان‌ها هوایی معتدل داشته و در ایام نوروز دارای جاذبه گردشگری ویژه‌ای هستند.

بخشدار گنبکی ریگان همچنین به غار معروف پاسرخ در این منطقه اشاره کرد و افزود: این غار بعد از رودخانه پاسرخ قرار دارد اما هنوز راه آن برای حضور گردشگران ایجاد نشده است و تلاش می‌شود با احداث راه مناسب، این غار در سال آینده میزبان گردشگران و مسافران نوروزی بخش گنبکی ریگان باشد.

به گزارش فارس، بخش گنبکی ریگان در 25 کیلومتری مرکز این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول