اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

خارج کردن تویسرکان از بن‌بست فقط با احداث راه نیست

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: خارج کردن تویسرکان از بن‌بست فقط با احداث راه نیست بلکه به تلاش و انگیزه الهی نیازمند است.

خارج کردن تویسرکان از بن‌بست فقط با احداث راه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، کرم‌رضا پیریایی صبح امروز در جلسه نشست با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان تویسرکان با بیان اینکه این جلسه برای عناصر فرهنگی مؤثر شهرستان تشکیل شد تا به نمایندگی از مجموعه فرهنگ شهرستان مطالب خود را عنوان کنند، افزود: در گام اول باید بدانیم تویسرکان کجاست و از چه ویژگی‌هایی برخوردار است و ظرفیت آن چیست.

وی اضافه کرد: اعتقاد دارم دوستان باید به این موضوعات فکر کنند، دو ترکیب اداری و شخصیت اجتماعی در این جلسه حضور دارند که براساس این تقسیم می‌شود مسئولیت‌ها را بیشتر توجه کرد.

استاندار همدان ادامه داد: آنچه را ما باید نظارت کنیم که آیا اعتبارات در سقف خودش مصرف شده، از منابع انسانی درست استفاده شده و باید اعتبارات مشخص شود کجا و چگونه هزینه شده است.

وی با اشاره به رسالت هنرمندان گفت: نوع نگاه شما در ارتباط با فرهنگ تویسرکان باید مشخص شود، حق تویسرکان به گردن شماست و حق استان به گردن ماست اما برخی از درخواست‌ها وظیفه ذاتی افراد است.

پیریایی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند ما الان مقام اول منطقه را کسب کردیم آیا به موازات همین پیشرفت تزکیه هم کرده‌ایم، مخاطب این فرمایش مقام معظم رهبری کیست، آیا ما نیستیم چه دولتی و چه غیر دولتی.

وی با تأکید بر اینکه باید این شاکله ثابت را ترک کنیم و به شاکله شتاب تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تویسرکان از بن‌بست خارج شود شما باید بخواهید، تویسرکان با تندی و غلظت و خشونت از بن‌بست خارج نمی‌شود مگر با تلاش و انگیزه الهی.

استاندار همدان یادآور شد: وقتی بناست به راه و مسیر دعوت کنیم بدانیم مطالبه جدی چیست باید بدانیم نخبگان ما چه می‌خواهند و دنبال چه هستند و برای دعوت به مسیر چه می‌خواهند.

پیریایی با اشاره به هدف از برگزاری این جلسات گفت: ما در این سفرها و جلسات دنبال زایش هستیم و دنبال کار و شیوه جدید در قالب هنر که بتواند تاثیرگذار باشد.

وی اظهار داشت: اکنون تابلوی تمام‌نما داریم و این الگو رهبر معظم انقلاب است و حفظ انقلاب از تدبیر رهبری صورت می‌گیرد، لذا باید مباحث را عمیق مطالعه کنیم قدری حواسمان جمع باشد و اگر مشکلات شهرستان را بزرگ کنیم القاء یاس می‌کند و این امر جفا به شهرستان است.

استاندار همدان افزود: ما سد راه شما نیستیم و کسی هم که می‌آید سد راه شما نیست ما اکنون در کنار هم هستیم و بحث می‌کنیم، شما هم بیائید هنر خود را در توانائی ملت خرج کنید و توانائی هنری خود را برای پیشرفت شهرستان خود هزینه کنید.

قبل از سخنان استاندار نمایندگان عرصه فرهنگ و هنر مشکلات حوزه‌های خود را حوزه مسائلی از قبیل تجلیل از نخبگان فرهنگی و هنری، تولید برنامه‌های مستند از مفاخر شهرستان تویسرکان، عدم وجود اعتبار کافی برای اجرای کارهای هنری، عدم تخصیص اعتبار به دانشگاه فنی و مهندسی تویسرکان، نبود فیبر نوری دانشگاه، حل مشکل تغییر کاربری خوابگاه دانشگاه فنی و مهندسی، حمایت از انجمن علمی پژوهشی شهرستان، حمایت از فیلمسازان فیلم کوتاه شهرستان، حمایت از فرهنگ نهضت قرآنی، حمایت از هیئت‌های مذهبی، ساخت و راه‌اندازی استخر شنا در فرسفج و راه‌اندازی کتابخانه مجهز در فرسفج مطرح کردند.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول