اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق راه و ترابری استان قم خبر داد

احداث 100 کیلومتر روشنایی در راه‌های استان قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل سابق راه و ترابری استان قم گفت: در حال حاضر بالغ بر 100 کیلومتر روشنایی در راه‌های استان وجود دارد که این مهم به منظور امنیت روانی برای رانندگان حائز اهمیت است.

احداث 100 کیلومتر روشنایی در راه‌های استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، داریوش نظری بعد از ظهر امروز در مراسم معارفه نخستین مدیرکل راه و شهرسازی استان قم و تودیع مدیرکل راه و ترابری قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، اظهار داشت: 90 درصد حمل و نقل قم از طریق جاده و 10 درصد از طریق ریل انجام می‌شود و می‌توان گفت جابه‌جایی قطار باری در سراسر کشور از استان قم عبور می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه قم، بر اساس اعتبارات و برنامه‌هایی که دولت مشخص می‌کند، سعی شده است در چارچوب مسائل و در راستای ارتقای راه‌ها حرکت کرده تا آمار تصادفات بر اساس ظرفیت راه و تعداد ترافیکی که از راه‌ها عبور می‌کنند وضعیت مناسبی داشته باشد.

مدیرکل سابق راه و ترابری استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان قم در حوزه راه و ترابری عنوان داشت: در یک دهه گذشته اجرای فعالیت‌های جدیدی در کشور از استان قم آغاز و در اجرای طرح‌های بسیاری قم به عنوان پایلوت در نظر گرفته شد و این طرح‌ها بعد از اجرای موفقیت آمیز در قم در دیگر استان‌ها به اجرا درآمد.

 

* استفاده از قیر پلیمری در راه‌ها برای نخستین بار در قم

نظری اذعان داشت: استفاده از قیر پلیمری در سال 81 و 82، بحث الیاف بین لایه‌ای آسفالت به طول 15 کیلومتر و شیارهای لرزاننده در راه‌های قم برای نخستین بار در کشور در قم مورد استفاده قرار گرفت.

وی با اشاره به کاهش تصادفات جاده‌ای در راه‌های قم عنوان کرد: اتوبوس‌هایی که در اتوبان دچار سانحه می‌شوند و از یک لاینی به لاین دیگر عبور می‌کنند با عدم ایمنی مواجه هستند که در این زمینه استفاده از گارد ریل‌های سه موج در نظر گرفته شده است.

مدیرکل سابق راه و ترابری استان قم با بیان اینکه این تجهیزات خریداری شده است و اجرای آن توسط مدیریت جدید دنبال خواهد شد، گفت: این امر در حفظ، نگهداری و سلامت سرنشینان خودروهایی که از اتوبان عبور می‌کنند، تاثیرگذار است.

نظری با اشاره به سوق دادن 80 درصد اعتبارات استانی و ملی در راستای نگهداری از راه‌ها، افزود: سعی شده از سرمایه ملی که یکباره فراهم نشده است به صورت مطلوب نگهداری شود.

 

* احداث 100 کیلومتر روشنایی در راه‌های استان قم 

وی در ادامه سخنان خود به امور انجام شده توسط این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: چهار خطه کردن جاده قدیم که از سال 85 آغاز و  در سال 87 به اتمام رسید، اتصال عمار یاسر به گرمسار که مقدمات مناقصه آن فراهم شده است، اصلاح و مرمت سه کیلومتری جاده قنوات و ادامه پروژه جاده قدیم کاشان به سمت سه راهی لنگرود از جمله این امور بوده است.

مدیرکل سابق راه و ترابری استان قم تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر 100 کیلومتر روشنایی در راه‌های استان وجود دارد که این مهم در امنیت روانی برای رانندگان حائز اهمیت است.

نظری با اشاره به حفظ و نگهداری از حریم راه خاطرنشان کرد: مجوزی خارج از چارچوب و قوانین ایمنی راه صادر نشده و اجازه ساخت و ساز در حریم راه‌ها داده نشده است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول