اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی سمنان خبر داد

استقبال از مسافران نوروزی با اجرای مراسم آیینی در شاهرود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تسهیلات نوروزی سمنان از اجرای مراسم آیینی، چوب‌بازی و موسیقی محلی با هدف استقبال از بهار و مسافران نوروزی در شاهرود خبر داد.

استقبال از مسافران نوروزی با اجرای مراسم آیینی در شاهرود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمید یزدانی ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در این زمینه اظهار داشت: این مراسم در مکان‏های پرتردد مسافران و زوار آقا علی بن موسی‌الرضا(ع) در شهرستان‏های شاهرود و میامی برگزار شد.

این مسئول با اشاره به آغاز اجرای این برنامه‏ها از بیست و نهم اسفندماه سال گذشته عنوان کرد: این مراسم در پارک بسطام، میدان آزادی، آبشار، پارک کودک، بلوار شاهرود و ورودی شهر میامی اجرا شد.

یزدانی گفت: این مراسم با همکاری گروه موسیقی شقایق کالپوش، گروه آیینی عیدانه توران و گروه اسب چوبی روستای جیلان برگزار شد.

وی متذکر شد: اجرای برنامه در شبکه استانی به هنگام تحویل سال نو و شرکت در هفته فرهنگی استان در محل پارک 17 شهریور شهر سمنان توسط گروه‏های آیینی شاهرود از جمله برنامه‏های برگزاری جشن‏های نوروزی در استان سمنان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اذعان داشت: ایجاد فضای شاد و بانشاط برای شهروندان و گردشگران و نیز آشنایی با آداب و رسوم گروه‏های مختلف قومی از جمله اهداف برگزاری این جشن‏هاست.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول