اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان خبر داد

کاهش 15 درصدی تصادفات در جاده‌‌های خوزستان

خبرگزاری فارس: سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان از کاهش 15 درصدی تصادفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد.

کاهش 15 درصدی تصادفات در جاده‌‌های خوزستان

عادل مجدمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: با توجه به سرمای هوا و بارش برف و باران در برخی استان‌های کشور، در نوروز امسال با افزایش ورود مسافران به استان خوزستان مواجه شدیم.

وی افزود: همچنین تعدادی زیادی از هموطنان نیز در قالب کاروان‌های راهیان نور به خوزستان وارد شدند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تصریح کرد: در هفته نخست تعطیلات نوروزی مجموع مسافران و زائرانی که به شهرهای استان وارد شده‌ نسبت به سال گذشته حدود 18 درصد افزایش داشته‌ است.

* کاهش 15 درصدی تصادفات در جاده‌های خوزستان

وی ادامه داد: با وجود افزایش تعداد مسافران در نوروز امسال، آمار تصادفات منجر به فوت در شهرهای استان خوزستان حدود 15 درصد و تصادفات منجر به جرح نیز حدود 50 درصد کاهش داشته است.

مجدمی خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان و نیروهای زیر نظر این ارگان همواره با تلاش‌های شبانه‌روزی خود در راستای ایجاد جاده‌های امن و بی‌خطر برای مسافران در تلاش و تکاپو هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر در شهرهای اهواز، آبادان، دزفول، اندیمشک، بهبهان، خرمشهر و امیدیه ترافیک قابل ملاحظه‌ای را شاهدیم، با این وجود خوشبختانه آمار حوادث و تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

* رعایت نکردن حق‌تقدم و بی‌توجهی مهم‌ترین عامل تصادفات

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان رعایت نکردن حق‌تقدم و بی‌توجهی به جلو مهم‌ترین علت تصادفات درون‌شهری در هفته نخست تعطیلات عنوان کرد.

وی همچنین تصریح کرد: بیشتر تصادفات در فاصله زمانی ساعت 14 تا 18 بوده که در این ساعت از روز معابر شهری خلوت‌تر شده و سرعت خودروها نیز افزایش می‌یابد.

مجدمی اضافه کرد: ترافیک شهرهای استان معمولا در ساعات عصر بیشتر است و به دلیل اینکه شهروندان و مسافران نوروزی در این ساعت از روز در پارک‌ها و بوستان‌ها حاضر می‌شوند، در اطراف این مکان‌ها شاهد ترافیک سنگین هستیم.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان خاطرنشان کرد: در این روزها کمتر از برگ جریمه استفاده می‌شود، ولی به این معنی نیست که با تخلفات برخورد نمی‌شود و در صورت مشاهده تخلف، راننده جریمه می‌شود.

* اهواز و آبادان آمار بیشترین تصادفات نوروزی

به گفته وی در هفته نخست تعطیلات نوروزی متأسفانه شهرهای اهواز و آبادان بیشترین میزان تصادفات را داشته‌اند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول