اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جاذبه‌های دیدنی گیلان/

رضوانشهر شهری با آرامش بهاری در گیلان

خبرگزاری فارس: رضوانشهر شهری با طبیعت بکر و آرامش‌ بهاری در گیلان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود می‌پذیرد.

رضوانشهر شهری با آرامش بهاری در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رضوانشهر، این شهرستان با موقعیت جلگه‌ای در ساحل جنوبی غربی دریای خزر و 63 کیلومتری رشت واقع است.

این شهرستان از شمال به تالش و از جنوب به ماسال، از غرب به استان اردبیل (شهرستان خلخال) از شرق به شهرستان انزلی و صومعه‌سرا محدود است.

رضوانشهر از نظر ناهمواری به دو منطقه کوهستانی و جلگه‌ای تقسیم می‌شود و تمام رودخانه‌های این شهرستان از منطقه کوهستانی به جلگه سرازیر می‌شود که مهم‌ترین آنها رودخانه دیناچال، شفارود و چاکرود است.

رضوانشهر در سال 76 از شهرستان تالش جدا و مستقل شد و دارای دو بخش مرکزی و پره‌سر و چهار دهستان، دیناچال، ییلاقی ارده، خوشابر و گیل دولاب بوده و 110 آبادی دارد که از این تعداد 12 آبادی خالی از سکنه است.

زبان‌های رایج در این شهرستان شامل زبان تالشی و گیلکی است که زبان تالشی در منطقه کوهستانی تکلم می‌شود و اهالی آن پیرو مذهب تسنن هستند و زبان منطقه جلگه، گیلکی است و اهالی آن پیرو مذهب تشیع بوده و جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال 85 بالغ بر 64 هزار و 574 نفر است.

اقتصاد رضوانشهر متکی بر کشاورزی و دامداری بوده و مهم‌ترین محصولات کشاورزی آن برنج، گندم، جو و ذرت است که به صورت سنتی و نیمه سنتی کشت می‌شود.

از دیگر فعالیت‌های رایج در منطقه، باغداری، تکثیر گیاهان دارویی و زینتی و پرورش ماهیان سردآبی، گرمابی و خاویاری و زنبورداری و پرورش کرم ابریشم و توتون‌کاری است.

کارخانه چوب و کاغذ ایران چوکا که مهم‌ترین کارخانه چوب در سطح خاورمیانه است جزو صنایع رضوانشهر محسوب می‌شود.

پارک جنگلی و آبشار ویسه از جاذبه‌های گردشگری و بقاع سید شرف‌الدین و مادرش سیده بانو، بقعه سید امیرسلطان غریب‌بنده از مناطق زیارتی رضوانشهر است.

ارده، پره‌سر، تازه‌آباد، دشت‌دامن و زندانه از روستاهای نمونه گردشگری رضوانشهر و سفال، سرامیک، گلیم بافی و شال‌بافی از صنایع‌دستی این شهرستان است.

هر ساله طبیعت سرسبز و بکر و آرامش‌بخش رضوانشهر پذیرای مسافران و گردشگران بسیار زیادی است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول