اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

عملکرد سربازان امریکایی در افغانستان وحشیانه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمان گفت: عملکرد وحشیانه سربازان امریکایی در افغانستان موجب شده است، مردم برای خروج امریکایی‌ها از خاک این کشور تظاهرات کنند.

عملکرد سربازان امریکایی در افغانستان وحشیانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در آیین نماز جمعه این هفته کرمان اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های انسان باتقوا این است که گرفتار خشم و غضب بی‌جا نشود، زیرا این امر منشأ آثار زشت و نکوهیده است.

وی افزود: انسان باید علم و دانش کسب کند و اطلاعات گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف به دست آورد و به هر نسبت که افراد علم و دانش هدف‌دار به دست آورند به همان نسبت عقل آنها تقویت و احیا می‌شود.

جعفری با تأکید بر پرهیز از اعمال خلاف شرع و خوردن نان حرام بیان داشت: بعضی از منبری‌ها به گونه‌ای سخن می‌گویند که شنونده جرات گناه کردن پیدا می‌کند و بعضی دیگر مردم را چنان از عذاب خداوند می‌ترسانند که انسان‌ها مأیوس و ناامید می‌شوند.

وی تصریح کرد: واعظان و منبری‌ها باید افراد تحصیل کرده‌ای باشند و با معیارهای قرآن و سنت پیامبر اعظم (ص) مانوس باشند تا با سخنان خود موجب گمراهی مردم نشوند.

جعفری با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز از مردم خواست از این روزها با دید و بازدید و انجام صله‌ رحم بهترین استفاده را بکنند و به فکر رفع مشکل مستمندان باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به 22 اسفند ماه سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور امام خمینی (ره) اذعان داشت: امام راحل و مقام معظم رهبری بر حفظ حرمت خانواده معظم شهدا تأکید دارند.

جعفری 26 اسفند ماه سالروز ارتحال حاج سید احمد خمینی فرزند امام راحل را گرامیداشت.

وی با اشاره به قیام مردم یزد در هشتم فروردین سال 57 گفت: برپایی اربعین شهدای انقلاب اسلامی شیوه مؤثری برای مبارزه با طاغوت و رژیم منحط پهلوی بود.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به کشتار خردسالان افغانستانی به دست سربازان امریکایی تصریح کرد: سربازان امریکایی از وحشی‌ترین انسان‌های روی زمین هستند که برای تفریح کودکان را به گلوله می‌بندند.

جعفری افزود: عملکرد وحشیانه سربازان امریکایی در افغانستان موجب شده است، مردم برای خروج امریکایی‌ها از خاک این کشور تظاهرات کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: بیداری اسلامی روز‌به‌روز قوی‌تر شود و تمام کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان از زیر یوغ استعمار غربی‌ها خارج شوند.

جعفری به 29 اسفندماه سالروز ملی شدن صنعت نفت اشاره و بیان کرد: زمانی که امام خمینی (ره‌) به ایران آمد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و مستکبران شکست خوردند، صنعت نفت به معنای واقعی ملی شد، زیرا دست اجنبی‌ها از نفت ما کوتاه شد.

وی با بزرگداشت دوم فروردین ماه 42 سالروز هجوم مزدوران پهلوی به مدرسه فیضیه ابراز داشت: این مدرسه پایگاه امام صادق (ع) و امام باقر (ع) بود.   

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول