اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:

توافقات خوبی با تجار افغانستان انجام شد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان شمالی گفت: در سفر هیئت تجاری، بازاریابی منتخب افغانستان به خراسان شمالی توافقات خوبی انجام شده است.

توافقات خوبی با تجار افغانستان انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد صمدی عصر امروز در جریان بازدید هیئت‌های تجاری افغانستان از شهرک‌های صنعتی مرکز خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: البته این توافقات باید در میز مذاکره خراسان شمالی به قرارداد تبدیل شود.

وی این توافقات را در بخش‌های مختلف مصالح ساختمانی، مواد غذایی، مواد شیمیایی و صنعتی و ... عنوان کرد.

صمدی با بیان اینکه هم اکنون حجم صادرات خراسان شمالی و افغانستان سال به سال در حال افزایش است، افزود: بر اساس آمار طی امسال افزون بر 14 میلیون دلار کالا از خراسان شمالی به این کشور صادر شده است.

وی حجم صادرات کالا از خراسان شمالی به افغانستان را 33 هزار و 894 تن برشمرد و گفت: این میزان صادرات از خراسان شمالی به این کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 8 برابر رشد داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حجم صادرات کالا از این استان به افغانستان 4 هزار تن بوده است.

وی عمده کالاهای صادراتی به افغانستان را شامل؛ مواد غذایی، شیمیایی، چسب چوب، روغن الف، پلاستیک برشمرد.

هیئت تجاری بازاریابی منتخب جمهوری اسلامی افغانستان متشکل از 17 نفر از تجار و بازرگانان سفر سه روزه‌ای را به خراسان شمالی داشته‌اند.

شرکت در همایش توسعه تجارت استان خراسان شمالی با افغانستان، بازدید از مجتمع پتروشیمی خراسان و همچنین بازدید از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شماره یک و دو بجنورد از جمله برنامه‌هایی بوده که تاکنون در این سفر انجام شد.

بر اساس برنامه قرار است تا این هیئت فردا از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شیروان شامل؛ بلورآب، ترش کامان و سنگ جانمای پارت بازدید به عمل آورند.

بازدید از کارخانه سیمان بجنورد از دیگر برنامه‌های سفر نخستین هیئت خارجی به خراسان شمالی است که پس از برگزاری میز مذاکرات و قراردادهای تجاری، طی عصر فردا این سفر به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول