اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌پس از سه روز حضور

هیئت تجاری افغانستان خراسان شمالی را ترک کرد

خبرگزاری فارس: هیئت تجاری و بازاریابی افغانستان پس از سه روز حضور، خراسان شمالی را ترک کرد.

هیئت تجاری افغانستان خراسان شمالی را ترک کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد این هیئت امشب خراسان شمالی پس از قدردانی از میزبانی استان ، بجنورد را به مقصد مشهد برای پرواز به کابل ترک نمودند. 

طی حضور این هیئت افغانستان در خراسان شمالی تجار این کشورازبخش‌های مختلف واحدهای صنعتی بزرگ استان مثل پتروشیمی خراسان و کارخانه سیمان بجنورد بازدید کردند.

به گزارش فارس این هیئت همچنین از10 واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره یک و شماره 2 بجنورد و پنج واحد صنعتی در شیروان بازدید کردند.

بازدید از شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی خراسان شمالی و نشست با مدیران جهاد کشاورزی استان از دیگرمحورهای سفر هیئت تجاری و بازاریابی افغانستان بود.

هیئت تجاری و بازاریابی افغانستان همچنین عصر امروز با شرکت در میز مذاکرات وقراردادهای تجاری 27 تفاهم نامه همکاری برای توسعه صادرات با تجارخراسان شمالی امضا کردند.

به گفته رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت خراسان شمالی این میز مذاکرات  در گروه‌های اصلی، شامل؛ مواد غذایی، مصالح ساختمانی و کشاورزی  با شرکت تجار خراسان شمالی و هیئت تجاری افغانستان  برگزارشد.

سید ابراهیم حسینی با اشاره به امضای تفاهمنامه‌های 20میلیون دلاری این نشست‌ ،صدور خدمات فنی و مهندسی و همچنین انتقال تجربیات وپژوهش های استان در بخش کشاورزی را از جمله توافقات با طرف افغانستانی عنوان کرد.

وی توسعه صادرات در بخش‌های مواد غذایی، مصالح ساختمانی، مواد لبنی و...را از خراسان شمالی به این کشور را در قالب این تفاهم نامه برشمرد وگفت:همچنین در راستای این تفاهمنامه‌ها مقرر شد تا پس از ارزیابی‌های لازم زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنایع لبنی، ‌آب معدنی و کارخانه الکترود  از سوی استان در افغانستان انجام شود.

از مجموع هیئت تجاری و بازاریابی افغانستان در خراسان شمالی 16 نفر تاجر و بازرگان و دو نفر نیز از مقامات اتاق تجارت و صنایع این کشور بودند.

قرار است تا در آینده نیز یک هیئت تجاری از خراسان شمالی به کشور افغانستان اعزام شود.

یک هیئت تجاری، بازاریابی منتخب کشور افغانستان شنبه هفته جاری به منظور توسعه روابط اقتصادی و تجاری و همچنین بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به خراسان شمالی سفر کرده بود.

این نخستین سفر رسمی هیئت تجاری کشور خارجی به خراسان شمالی برای توسعه روابط و صادرات بود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول