اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت اقتصادی و تجاری افغانستان خواستار شد

انتقال تجربیات کشاورزی ایران به افغانستان

خبرگزاری فارس: سرپرست هیئت اقتصادی و تجاری افغانستان خواستار انتقال تجربیات کشاورزی ایران به افغانستان شد.

انتقال تجربیات کشاورزی ایران به افغانستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، غلام‌نبی عیدی‌زاده یکشنبه‌شب در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به وجود زمین‌های بکر و بایر زیادی در افغانستان گفت: این اراضی با وجود بهره‌مندی از آب و استعداد کافی اما بازده خوبی ندارند.

وی با بیان اینکه ارائه تجربیات و پژوهش‌های کشاورزی خراسان شمالی برای ارتقای بخش کشاورزی افغانستان ضرورت دارد، بر انتقال این تجربیات کشاورزی به این کشور تأکید کرد. 

سرپرست هیئت اقتصادی و تجاری افغانستان گفت: افغانستان در زمینه تولید محصولاتی چون خربزه مستعد بوده اما برای افزایش راندمان نیازمند بهره‌گیری از پژوهش‌ها و تحقیقات کشاورزی بوده که این توانمندی در خراسان شمالی دیده می‌شود.

عیدی‌زاده با اشاره به ضرورت توسعه آبادانی در افغانستان از عموم سرمایه‌گذاران کشور برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی دعوت کرد.

وی با بیان اینکه منابع آبی فراوان در افغانستان وجود دارد، تصریح کرد: آب در عمق 10 متری زمین‌های کشاورزی وجود دارد و می‌تواند آب مورد نیاز کشاورزی را تأمین کند.

سرپرست هیئت اقتصادی و تجاری افغانستان در عین حال واگذاری زمین‌های کشاورزی در این کشور را مربوط به تصمیم هیئتی دانست که مراحل دریافت زمین باید از سوی آن طی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی هم در این نشست مشترک با تجار و بازرگانان افغانستان ضمن تشریح توانمندی‌های بخش کشاورزی استان تصریح کرد: این استان در تولید محصولات مختلف کشاورزی و استراتژیک مستعد و توانمند است و بخش زیادی از تولیدات آن به خارج از کشور و سایر استان‌ها انتقال می‌یابد.

ابوالفضل یاوری همچنین از خراسان شمالی به عنوان قطب دامپروری کشور یاد کرد و گفت: همه‌ساله بخش اعظمی از تولیدات گوشت و شیر استان نیاز سایر استان‌های کشور را تامین می‌کند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشی استان در بخش کشاورزی نسبت به انتقال این پژوهش‌ها به کشور دوست و مسلمان افغانستان اعلام آمادگی کرد.

یک گروه 17 نفره از تجار و بازرگانان افغانستان به منظور بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین عقد قرارداد با تجار و بازرگانان خراسان شمالی شنبه‌شب در رأس هیئتی به این استان سفر کردند.

انتهای پیام/آ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول