اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری مراسمی در قم صورت گرفت

محکومیت کشتار مردم بی‌گناه افغانستان به دست نظامیان آمریکایی

خبرگزاری فارس: جمعی از طلاب و فضلا، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های فرهنگی افغانی با برگزاری مراسمی در قم، اعتراض خود را به کشتار اخیر مردم بی‌گناه این کشور به دست یک‌ نظامی آمریکایی اعلام کردند.

محکومیت کشتار مردم بی‌گناه افغانستان به دست نظامیان آمریکایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم جمعی از طلاب و فضلا، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های فرهنگی افغانی مقیم قم با همکاری تشکل‌های فرهنگی سایر کشورها ظهر امروز در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم و به شهادت رساندن مدافعان کلام وحی و نیز کشتار اخیر مردم بی‌گناه در ولایت قندهار افغانستان توسط جنایتکاران آمریکایی، اقدام به برگزاری مراسمی با حضور آیت‌الله کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مسجد زین‌العابدین(ع) قم کردند.

در این مراسم که جمعی از افغانی‌های مقیم قم نیز در آن شرکت داشتند، حجت‌الاسلام سیدبصیر احسانی، نماینده هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های فرهنگی افغانی مقیم قم با اشاره به اهمیت بالای قرآن در میان مسلمانان عنوان کرد: روایات بسیاری در مورد تکریم این کتاب آسمانی در اسلام وجود دارد به همین دلیل نظامیان آمریکایی با هتک حرمت قرآن به دنبال تحقیر مسلمانان هستند.

وی افزود: آنچه در شرایط کنونی اهمیت دارد، اتحاد میان مسلمانان شیعه و سنی برای حفظ و حراست از کیان اسلام است، زیرا دشمنان تفاوتی میان مذاهب اسلامی قائل نبوده و تنها به دنبال لکه‌دار کردن حیثیت مسلمانان هستند.

در ادامه این مراسم، یکی از مداحان اهل‌بیت(ع) به مداحی، روضه‌خوانی و شعرخوانی پرداخت و شور و حال خاصی به مجلس داد.

آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، سخنران دیگر این مراسم بود که با اشاره به ضرورت مبارزه منفی علیه سیاست‌های استکباری آمریکا و همدستانش در منطقه گفت: قرآن کریم از همه مسلمانان می‌خواهد که زیر بار ستم ظالمان نروند بنابراین تنها راه پایان اشغالگری آمریکا در افغانستان، پیروی از ولایت الهی است.

وی اذعان داشت: اعتراض شدید مردم افغانستان به قرآن‌سوزی نظامیان آمریکایی نشان داد که آنها اهل غیرت اسلامی و حمایت از پیامبر اکرم(ص) هستند.

در پایان نیز بیانیه هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های فرهنگی افغانی مقیم قم در محکومیت اقدام نظامیان آمریکایی در هتک حرمت قرآن کریم و کشتار مردم بی‌دفاع ایالت قندهار قرائت شد.

انتهای پیام/ن20/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول