اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سفر هیئت تجاری و بازاریابی افغانستان انجام شد

انعقاد 27 تفاهمنامه صادراتی سرمایه‌گذاری با تجار افغانستان‌

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن خراسان شمالی از انعقاد 27 تفاهمنامه با هیئت تجاری و بازاریابی افغانستان در زمینه توسعه صادرات و سرمایه‌گذاری خبر داد.

انعقاد 27 تفاهمنامه صادراتی سرمایه‌گذاری با تجار افغانستان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمد صمدی امشب در حاشیه انعقاد تفاهمنامه تجار خراسان شمالی با هیئت تجاری افغانستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این تفاهمنامه‌ها در زمینه‌های توسعه صادرات مواد غذایی، مصالح ساختمانی و مواد لبنی انجام شد.

وی افزود: همچنین در قالب این تفاهمنامه مقرر شد تا پس از ارزیابی‌های لازم زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنایع لبنی، ‌آب معدنی و کارخانه الکترود در افغانستان انجام شود.

صمدی ارزش ریالی این تفاهمنامه‌ها را افزون بر 20 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌های یاد شده پس از بررسی در سطح سازمان تجارت ایران و وزارت امور خارجه هر دو کشور به صورت قرارداد قابل اجرا است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن خراسان شمالی با اشاره به اینکه سفر هیئت تجاری و بازاریابی افغانستان به این استان به مدت ۳ روز انجام شد، تصریح کرد: در طول این مدت هیئت تجاری افغانستانی از 10 واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره یک و شماره 2 بجنورد و همچنین پنج واحد صنعتی در شیروان بازدید و در جریان توانمندی‌های خراسان شمالی در عرصه تولیدات صنعتی قرار گرفتند.

به گفته صمدی همچنین طی این مدت این هیئت خارجی از واحدهای صنعتی پتروشیمی خراسان و کارخانه سیمان بجنورد بازدید و از بخش‌های مختلف این واحدهای صنعتی دیدن کردند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول