اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت تجاری افغانستان خواستار شد

انتقال دانش فنی شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی به افغانستان

خبرگزاری فارس: سرپرست هیئت تجاری افغانستان خواستار انتقال دانش فنی و تجربیات استان خراسان شمالی در زمینه شهرک‌های صنعتی به کشور افغانستان شد.

انتقال دانش فنی شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی به افغانستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی، غلام‌نبی عیدی‌زاده در بازدید از شرکت شهرک‌های صنعتی استان، اظهار داشت: خراسان شمالی در بخش توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی دارای تجربیات خوبی است.

وی با بیان اینکه افغانستان به تکنولوژی و دانش فنی خراسان شمالی در زمینه شهرک‌های صنعتی نیاز دارد، تصریح کرد: این استان می‌تواند در این بخش به سرمایه گذاران افغانی کمک خوبی کند.

عیدی‌زاده گفت: اجتماع چندین واحد صنعتی در شهرک صنعتی سبب کاهش هزینه‌های جانبی تحمیلی به سرمایه گذاران می‌شود و از لحاظ زیرساختی نیز کمتر نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی با مشاوره دهی به سرمایه گذاران در بخش بازاریابی و تولیدات با کیفیت مناسب و با نیاز روز، بازار تضمینی برای سرمایه گذاری صنعتی است.

سرپرست هیئت تجاری افغانستان گفت: ما قطعاً در زمینه انتقال تجربیات استان خراسان شمالی به کشورمان تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد می‌کنیم تا در صورت توافق بتوانیم از این تجربیات در کشورمان استفاده کنیم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان شمالی نیز گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان آماده همکاری دو جانبه در بخش توسعه شهرک صنعتی در افغانستان و انتقال تجربیات و خدمات فنی و مهندسی صنایع به این کشور است.

محمد یوسفی تصریح کرد: همچنین ما آماده واگذاری شهرک صنعتی تخصصی استان به سرمایه گذار خارجی به خصوص کشور دوست و برادر افغانستان هستیم.

به گفته وی، استان خراسان شمالی دارای 12 شهرک و ناحیه صنعتی با بیش از 123 واحد تولیدی فعال و اشتغال 2 هزار و 500 نفری است.

یوسفی تصریح کرد: تاکنون بیش از 912 میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سرمایه گذاری شده و با طرح‌های در دست اجرا میزان سرمایه گذاری در این مناطق افزایش می‌یابد.

هیئت تجاری افغانستان از کارخانه آرد شریعت، آجر سفالی ابوالحسنی، پلاستیک بجنورد، نشاسته و آبنبات گزندی در شهرک صنعتی شماره یک بجنورد و واحد صنعتی پارس اکسیر، سبک سازان شرق و کیا الکترود شرق بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیت واحدهای صنعتی این مناطق قرار گرفتند.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول