اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دامپزشکی ریگان:

بیماری بروسلولز در ریگان مشاهده نشده است

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی ریگان با اشاره به انجام خون‌گیری از یک ‌هزار راس گاو طی سال جاری در این شهرستان گفت: تاکنون موردی از بیماری بروسلولز در شهرستان ریگان مشاهده نشده است.

بیماری بروسلولز در ریگان مشاهده نشده است

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: حراست و حفظ سرمایه‌های دامی یکی از مهم‌ترین وظایف محوری دامپزشکی تلقی می‌شود و انجام برنامه‌های کنترلی و پیشگیرانه دامپزشکی علیه بیماری‌های دامی علاوه بر حفظ بهداشت عمومی جامعه در حفظ سرمایه دامی کشور مؤثر است.

وی بیان داشت: این اقدامات در قالب عملیات‌های واکسیناسیون، سم‌پاشی، تشخیص و جداسازی دام‌های بیمار، آموزش و ترویج انجام می‌گیرد.

جعفری عنوان کرد: انجام عملیات بروسلولز یکی از مهم‌ترین اقدام‌های صورت گرفته است که این بیماری از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تلقی می‌شود.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان ابراز داشت: بیماری بروسلولز یک بیماری باکتریایی بوده که از راه شیر آلوده غیر پاستوریزه به راحتی به انسان سرایت می‌کند و این بیماری به صورت تب، امواج بی‌اشتهایی، ناباروری، تورم و درد مفاصل و عضلات خود را آشکار می‌کند.

جعفری عنوان کرد: با توجه به اینکه این بیماری موجب سقط جنین در ماه‌های آخر آبستنی در دام می‌شود از نظر راندمان تولید در یک واحد دامداری مؤثر است.

وی ابراز داشت: شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان از ابتدای سال جاری تاکنون اقدام به خون‌گیری از یک ‌هزار رأس گاو کرده است و پس از جداسازی سرم خون دام با انجام آزمایش ایمونولوزیک رزبنگال و در صورت لزوم آزمایش‌های تکمیلی اقدام‌های تشخیص در این زمینه انجام می‌پذیرد.

جعفری اذعان داشت: تاکنون موردی از بیماری بروسلولز در شهرستان ریگان مشاهده نشده است.

مدیر دامپزشکی ریگان افزود: برای آشنایی ایستگاه‌داران شیر، دامداران و دانش‌آموزان کلاس‌های آموزشی در سال جاری در این زمینه برگزار شده و پنج کلاس آموزشی با محوریت آشنایی با بیماری تب مالت و راه‌های پیشگیری از این بیماری برپا شد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول