اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی بم خبر داد

مایه‌کوبی 41 هزار دام علیه بیماری تب مالت در بم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 41 هزار رأس دام در شهرستان بم علیه بیماری تب مالت مایه‌کوبی شدند.

مایه‌کوبی 41 هزار دام علیه بیماری تب مالت در بم
مسعود اسدی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه علیه بیماری تب مالت که از جمله بیماری‌های قابل انتقال به انسان است با انجام واکسیناسیون، خونگیری و شناسایی دام‌های بیمار و کشتار دام‌های آلوده بیش از 41 هزار رأس دام در بم مایه‌کوبی شدند.
وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تعداد 34 هزار و 45 رأس دام سبک شامل گوسفند و بز و 7 هزار و 138هزار رأس دام سنگین شامل گاو و گوساله علیه این بیماری واکسینه شده‌اند.
رئیس شبکه دامپزشکی بم با اشاره به اینکه در 9 ماهه اول سال جاری نسبت به خونگیری یک‌هزار و 493 هزار رأس دام اقدام شده است، افزود: طی این مدت فقط یک رأس دام گاو آلوده در شهرستان مشاهده و از گله حذف شده است.
اسدی‌پور خاطرنشان کرد: بیماری تب مالت در حیوانات با علائمی از جمله کاهش میزان تولید شیر، سقط جنین و در انسان نیز تب و لرز، درد مفاصل و تعریق زیاد خود را نشان می‌دهد.
وی عنوان کرد: بهترین راه پیشگیری از این بیماری خودداری از مصرف شیر و محصولات لبنی غیرپاستوریزه و استفاده از وسایل محافظتی بدن مانند دستکش، محافظ چشم و پیش‌بند در هنگام تماس با حیوانات است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول