اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی ریگان خبر داد

مایه‌کوبی 26 هزار رأس دام علیه تب مالت در ریگان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی ریگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 26 هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب مالت در ریگان واکسینه شده‌اند.

مایه‌کوبی 26 هزار رأس دام علیه تب مالت در ریگان
حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان با بیان اینکه بیماری تب مالت یک بیماری باکتریایی دام است، اظهار داشت: این بیماری به عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام تلقی شده و از طریق مصرف شیر و تماس ترشحات جفت و جنین دام آلوده به انسان سرایت می‌کند.

وی افزود: از مهم‌ترین علایم این بیماری مهم در دام می‌توان به تب مواج، بروز سقط جنین در دام و تورم مفاصل اشاره کرد.

جعفری بیان داشت: با توجه به اینکه این بیماری موجب عوارض مختلفی در انسان می‌شود و به عنوان یک بیماری صعب‌العلاج تلقی می‌شود، لذا کنترل و پیشگیری در دام از این بیماری مهم در بهداشت عمومی دام و انسان مثمر ثمر است.

وی افزود: به همین منظور واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین علیه این بیماری و همچنین آنالیز و ردیابی دام‌های راکتور و مشکوک و آموزش دامداران و عشایر و شهروندان در مرحله کنترلی این بیماری تعریف می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 8 هزار رأس گاو و گوساله و 18 هزار رأس گوسفند و بز علیه این بیماری در شهرستان ریگان مایه‌کوبی شدند.

جعفری عنوان کرد: دامپزشکی با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دامداران و عشایر، اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده است.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول