اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی رابر خبر داد:

مایه‌کوبی 33 هزار دام علیه تب مالت در رابر

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رابر گفت: در سال جاری تا‌ کنون واکسیناسیون 33 هزار و 126 راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری تب مالت در شهرستان رابر انجام شده است.

مایه‌کوبی 33 هزار دام علیه تب مالت در رابر
فاطمه موحدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رابر با اشاره به مبارزه این شبکه با بیماری‌های دامی اظهار داشت: در سال جاری تا‌ کنون واکسیناسیون 33 هزار و 126 راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری تب مالت در شهرستان رابر انجام شده است.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان رابر با بیان اینکه در سال جاری هزار و 831 راس دام سنگین و 31 هزار و 295 راس دام سبک در شهرستان رابر بر‌علیه بیماری تب مالت واکسینه شده‌اند، افزود: این بیماری یکی از مهم‌ترین بیماری‌های عفونی قابل انتقال به انسان است و حیواناتی نظیر گاو، گوسفند و بز را نیز می‌تواند درگیر کند.
موحدی همچنین با اشاره به بعضی علائم این بیماری نظیر سقط جنین در حیوانات و تب مواج یا دوره‌ای، لرز شدید، تعریق زیاد، دردهای عمومی و مفصلی، سر درد، بی‌اشتهایی، یبوست و گاه اسهال و تورم بیضه در انسان، عنوان کرد: این بیماری درمان قطعی نداشته و در صورت ابتلا، دام بیمار باید سریعا به کشتارگاه انتقال داده شود.
وی اذعان کرد: مهم‌ترین راه‌های انتقال این بیماری استفاده از فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه، تماس با ترشحات رحمی و جنین سقط شده در دام آلوده و به ندرت انتقال از راه تنفسی است.
وی خاطر‌نشان کرد: مهم‌ترین راه‌های کنترل و پیشگیری از این بیماری جلوگیری از ورود دام‌های قاچاق و بدون گواهی واکسیناسیون به دامداری‌ها، واکسیناسیون به موقع دام و عدم مصرف فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه است.
موحدی بیان داشت: در هنگام سقط جنین دام، جفت و جنین سقط شده حتما باید معدوم‌سازی شود تا از انتشار آلودگی جلوگیری لازم به‌ عمل آید.
وی در پایان از دامداران خواست تا با مشاهده هر یک از علائم مذکور مراتب را سریعا به شبکه دامپزشکی و مراکز بهداشت و درمان شهرستان رابر گزارش کنند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول