اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با واکسیناسیون بالغ بر 300 هزار راس دام

واکسیناسیون علیه بیماری تب مالت در یزد 4.6 برابر افزایش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و مراقبت از بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان یزد از افزایش 4.6 برابری واکسیناسیون دام در یزد علیه بیماری تب مالت خبر داد.

واکسیناسیون علیه بیماری تب مالت در یزد 4.6 برابر افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، محمد عبدالحسین‌زاده اظهار داشت: در هشت ماه نخست سال جاری بیش از 82 هزار و 700  راس بره و بزغاله و بیش از 152 هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری بروسلوز ( تب مالت ) در استان یزد واکسینه شدند.
وی خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به سال گذشته از افزایش 4.6 برابری برخوردار بوده است.
عبدالحسین‌زاده ادامه داد: واکسیناسیون بره و بزغاله‌هایی که به سن 2.5 ماهگی می‌رسند، هر سال در ماه‌های خرداد تا مهر انجام می‌پذیرد، همچنین در سال جاری با تهیه واکسن تب مالت ویژه دام‌های بالغ، درصد قابل توجهی از گوسفند و بزهای استان مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: واکسن تب مالت در فصولی که دام آبستن نباشد، به دام‌ها تزریق می‌شود و هر دو سال یک‌بار باید تکرار شود.
عبدالحسین‌زاده یادآور شد: در این راستا در سال جاری بیش از 19 هزار و 181 راس گوساله و گاو علیه بیماری واکسینه شد که این میزان نیز نسبت به هشت ماه سال قبل دو برابر افزایش مایه‌کوبی داشته است.
وی اظهار داشت: همچنین در این مدت بیش از 8 هزار و 600 راس گاو مورد آزمایش بروسلوز قرار گرفته‌اند که از این تعداد 70 راس دام راکتور بروسلوری روانه کشتارگاه شدند.
عبدالحسین‌زاده عنوان کرد: واکسیناسیون دام‌ها و نیز شناسایی و حذف دام‌های آلوده به ویژه آموزش افراد جامعه و دامداران از مهم‌ترین راه‌های کاهش بیماری در جمعیت حیوانی و انسانی است.
به گزارش فارس، بروسلوز یا تب مالت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است و مصرف فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه به ویژه پنیر، خامه، بستنی‌های محلی و نیز تماس با دام به ویژه در حین زایمان باعث بروز این بیماری می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول