اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی فهرج خبر داد:

خون‌گیری از 1000 راس گاو برای تشخیص تب مالت

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: طی سال جاری تا کنون بیش از 1000 نوبت سر گاو برای تشخیص بیماری بروسلوز مورد خون‌گیری و تست قرار گرفته‌ است.

خون‌گیری از 1000 راس گاو برای تشخیص تب مالت

مهدی بمان‌دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فهرج با اشاره به اهمیت حراست از جمعیت دامی این شهرستان اظهار داشت: از فروردین ماه سال جاری تا کنون بیش از یک هزار نوبت سر دام سنگین برای تشخیص بیماری بروسلوز مورد خون‌گیری و تست قرار گرفته‌ است.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات توسط اکیپ سل و بروسلوز این شبکه دامپزشکی به طور مرتب صورت گرفته است.

بمان‌دشتی افزود: بدین منظور خون تهیه شده مورد آزمایش قرار می‌گیرد و در صورت مثبت بودن برای آزمایش‌های تکمیلی به آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان کرمان ارسال می‌‌شود.

وی بیان داشت: در همین زمینه در سال جاری دو راس گاو مبتلا به بروسلوز شناسایی و مطابق با سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور حذف شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج ابراز داشت: بیماری بروسلوز یا تب مالت در دام به دلیل خطر انتقال به انسان درمان نمی‌شود.

وی عنوان کرد: این بیماری از راه شیر آلوده غیر پاستوریزه به راحتی به انسان منتقل می‌شود و به صورت مشکلات ناباروری، درد مفاصل و ... خود را نمایان می‌سازد.

بمان‌دشتی اذعان داشت: بیماری مالت در دام موجب سقط جنین در ماه‌های آخر آبستنی می‌‌شود و از لحاظ اقتصادی بسیار زیان‌بار است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج تصریح کرد: این تست در گاوداری‌ها و در روستاها به صورت رایگان و خانه به خانه انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول