اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال 84 تا 89 رخ داد

کاهش یک‌ پنجمی بیماری تب ‌مالت در انسان

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل دامپزشکی همدان گفت: از سال 84 تا 89 بیماری تب مالت در انسان‌ها به یک ‌پنجم رسیده است.

کاهش یک‌ پنجمی بیماری تب ‌مالت در انسان

محمودرضا رسولی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: استان‌ همدان از استان‌های مستعد نسبت به بیماری تب مالت است و بنا به دلایل مختلف میزان بیماری تب ‌مالت در این استان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته برای کنترل بیماری بروسلوز در استان اقداماتی انجام شده که از جمله آن طرح جامعی بود که با همکاری استانداری و متخصصان امر بروسلوز در کشور تنظیم شده که از مهم‌ترین آنها واکسیناسیون گوسفند، بره‌ها، گاو و گوساله است.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی همدان خاطرنشان کرد: با واکسیناسیون‌های بروسلوز انجام شده میزان این بیماری از سال 1384 تا 1389 به میزان یک پنجم رسیده است.

وی بیان داشت: مورخ 26 بهمن‌ماه سال جاری کنفرانس علمی تب مالت با مشارکت معاونت بهداشتی برگزار می‌شود و اداره کل دامپزشکی همدان با موضوع بیماری بروسلوز و مبانی آزمایشگاهی تشخیص بروسلوز در این کنفرانس شرکت می‌کند.

رسولی برگزاری این کنفرانس را برای نخستین بار در استان عنوان و ادامه داد: هر ساله همایش‌های منطقه‌ای با استان‌های همجوار برگزار می‌شود و اخیرا نیز اداره کل دامپزشکی همدان در همایش کشوری مربوط به مباحث دامپزشکی شرکت و در این راستا ارائه مقاله کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: به منظور تشخیص بروسلوز در دام آزمایش‌هایی انجام و ارزش این تشخیص‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و با واکسیناسیون دام‌ها این حیوانات در مقابل بیماری تب‌مالت واکسینه می‌شوند.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی همدان اذعان کرد: با سالم ماندن دام‌ها، انسان‌ها نیز در مقابل بیماری بروسلوز حفظ شده و مباحث تست کشتار نیز در دامداری‌های صنعتی انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: از یک هزار و 709 عامل بیماری‌زای انسانی 822 بیماری مشترک بین انسان و دام است که خود این الزام را فراهم می‌کند تا ما همکاری مشترک خود را با معاونت بهداشتی به صورت جدی دنبال کنیم.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول