اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر اعلام کرد:

ابتلای 24 نفر به تب مالت در شهرستان نیر

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نیر گفت: از ابتدای امسال تاکنون 24 نفر در شهرستان نیر به بیماری تب مالت مبتلا شده‌اند.

ابتلای 24 نفر به تب مالت در شهرستان نیر
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحمید عباداللهی عصر امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان نیر با یادآوری اینکه ابتلا به این بیماری نگرانی‌هایی را سبب شده است، اظهار داشت: دامپزشکی استان و شهرستان در تلاش هستند تا با یک تدبیر درست جلوی شیوع احتمالی این بیماری را در منطقه بگیرند.
وی با اعلام این‌که تعداد مبتلایان به تب مالت در نیر در مقایسه با سایر شهرهای استان اردبیل بالا است، تصریح کرد: یکی از علل این بیماری وجود دامداری‌های سنتی متعدد در روستاها و مناطق مختلف شهرستان نیر است که سبب شده مواد لبنی تولید شده از آنها گاه به دلیل بی‌توجهی به امر بهداشت و سلامت خطراتی را به همراه داشته باشد.
عباداللهی ناآگاهی را علل دیگر شیوع این بیماری اعلام کرد و افزود: آموزش‌های لازم باید از طریق مراجع بهداشتی و دامپزشکی ارایه شود که در این زمینه از دامپزشکی خواسته‌ایم با برگزاری دوره‌های خاص دامداران و دست‌اندرکاران این مجموعه‌ها را با عوامل پیشگیرانه آگاه سازند.
این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش‌های خوب علوم پزشکی استان در نیر برای اجرای طرح‌های نظارت بهداشتی و درمانی خاطر نشان کرد: نظارت‌های خوبی که بر اماکن عرضه‌کننده مواد غذایی و خوراکی اعمال شده سبب شده تا میزان بیماری‌های مختلف کاهش پیدا کند.
وی همچنین به موضوع سگ گزیدگی به عنوان یک معضل اصلی در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها در نگهداری سگ و مراقبت نکردن از سگ‌های هار سگ گزیدگی به شدت افزایش یافته به طوری که در نیمه‌اول امسال بیش از 150 نفر در روستاهای نیر دچار سگ گزیدگی شدند.
عباداللهی ضرورت اتلاف سگ‌های ولگرد را با همراهی مرکز بهداشت و دامپزشکی خاطر نشان کرد و گفت: اگر مراقبت‌های لازم در این زمینه مورد توجه قرار نگیرد، ممکن است شیوع بیماری هاری نگرانی‌هایی را به وجود آورد.
به گزارش فارس، فرماندار نیر همچنین ضرورت رعایت موارد بهداشتی را در طبخ غذاها به ویژه غذاهای نذری در ایام ماه محرم یادآور شد و اضافه کرد: شایسته است مرکز بهداشت و دامپزشکی به ذبح شرعی در این ایام و همچنین تهیه و توزیع غذاها و احسانات مردم نظارت داشته باشند تا بیماری‌های واگیرداری را در منطقه شاهد نباشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در نشست با جمعی از شهروندان نیر به مهاجرت‌های بی‌رویه از نیر به سایر مناطق اشاره کرد و افزود: هر چند میزان مهاجرت کاهش یافته است اما همچنان علت اصلی این مهاجرت‌ها بیکاری می‌باشد.
عباداللهی با بیان این‌که مهاجرت تأثیر منفی در توسعه منطقه گذاشته است، تصریح کرد: میزان مهاجرت‌ها هم اکنون به کمتر از نصف کاهش یافته و روز به روز شاهد تثبیت ماندگاری روستانشینان در آبادی‌ها و حتی مهاجرت معکوس به مناطق روستایی هستیم.
وی یکی از اصلی‌ترین مشکلات شهرستان نیر را بحث بیکاری و توسعه‌نیافتگی کامل اعلام کرد و اظهار داشت: ‌این شهرستان با وجود قابلیت‌های فراوان در حوزه آثار تاریخی، آب‌های گرم و سرد معدنی و ظرفیت خوب قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی و بین‌المللی به استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی یک امتیاز فوق‌العاده دارد که توجه به چنین شاخصه‌ها و امتیازهایی می‌تواند توسعه شهرستان نیر را سریع‌تر رقم بزند.
عباداللهی به غفلت‌ها و بی‌توجهی‌های گذشته به عنوان عامل تشدید مهاجرت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: ما نیازمند یک برنامه دقیق و درست توسعه در این شهرستان هستیم تا در تمام بخش‌ها اعم از گردشگری، کشاورزی و صنعتی و توسعه مراکز آموزش عالی بتوانیم یک حرکت ماندگار را شاهد باشیم.
وی از وضعیت نامناسب برخی آب‌های گرم و تعطیلی فعالیت دانشگاه تربیت معلم آزادگان با ظرفیت کامل انتقاد کرد و بیان داشت: ما در این باب به حمایت‌های مسئولان استانی نیاز داریم تا بتوانیم با یک توانمندی بیشتر از نقطه محرومیت به سمت نقطه توسعه واقعی حرکت کنیم.
فرماندار نیر خدمات دولت خدمتگزار را نیز یادآور شد و خاطر نشان کرد: با نگاه درست دولت خدمتگزار شهرستان نیر در سال‌های اخیر در مسیر توسعه واقعی قرار گرفته است که امیدواریم با سرعت گرفتن آن وضعیت خوبی را در شهرستان و حل مشکلات بخش‌ها و روستاهای مختلف شاهد باشیم.
در این جلسه تعدادی از بزرگان و رئیس‌سفیدان شهرستان نیر خواستار تشکیل هیئت پیگیری مطالبات مردمی شده و همچنین از مسئولان شهرستان خواستند در عمران شهری فعال کردن داروخانه شبانه‌روزی، رفع محرومیت از چهره روستاها و بخش‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام تلاش و جدیت کنند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول