اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور صنایع وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

هزینه بسته‌بندی محصولات کشاورزی در ایران از استانداردهای جهانی بالاتر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور صنایع وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هزینه بسته‌بندی در دنیا 10 تا 15 درصد قیمت تمام شده محصول را تشکیل می‌دهد، گفت: در حال حاضر این رقم در ایران بیش از استانداردهای جهانی است.

هزینه بسته‌بندی محصولات کشاورزی در ایران از استانداردهای جهانی بالاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی،  علیرضا پوربصیر اظهار کرد: براساس برآوردهای کارشناسی، جمعیت کشور در سال 1403 از مرز 130 میلیون نفر با توجه به ضریب رشد جمعیتی فراتر رفته و ایران به پانزدهمین کشور پرجمعیت جهان تبدیل خواهد شد و نیاز به تامین غذای این جمعیت روزافزون برنامه‌ریزی دقیق برای تولید محصولات کشاورزی را امری غیرقابل برگشت می‌کند.

وی با اشاره به این موضوع که افزایش سطوح زیرکشت برای تامین غذای جمعیت کشور در حال حاضر و آینده نمی‌تواند به تنهایی مثمرثمر واقع شود، اضافه کرد: کاهش ضایعات محصولات کشاورزی یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که توجه به آن در تمام بخش‌ها باید بیش از پیش افزایش یابد و فرآوری یکی از روش‌های روزآمدی است که صدور فله‌ای محصول را کاهش داده و ارزش افزوده محصول تولیدی را ارتقا بخشیده و درآمد بالاتری را برای تولید‌کننده امکان‌پذیر می‌سازد.

پوربصیر، از برنامه‌های این اداره کل در تکمیل و توسعه صنایع کشاورزی در طول برنامه پنجم توسعه کشور خبر داده و اضافه کرد: بنا به پیش‌بینی‌های در نظر گرفته شده در روند اجرای این طرح، تمام صنایعی که ساخت آنان پیشرفت فیزیکی 20 درصدی را نشان می‌دهد در کل استان‌های کشور مشمول تکمیل و توسعه خواهند بود.

مدیرکل دفتر امور صنایع وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، تعداد این طرح‌ها در کل کشور را یک‌هزار و 371 مورد اعلام کرده و گفت: با تکمیل آنها در طول برنامه پنجم توسعه کشور، تعداد 27 هزار و 977 نفر به اشتغال دائم دست خواهند یافت.

وی همچنین با اشاره به وضعیت فعلی صنایع کشاورزی کشور تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از ماشین‌آلات این صنایع به مرور زمان و در اثر کثرت کارکرد مستهلک شده و یا از نظر فناوری‌های به وجود آمده در صنعت، استفاده از آن اقتصادی نبوده و یا امکان ارائه بسته‌های به‌روز توسط این ماشین‌آلات امکان‌پذیر نیست و به این منظور و در راستای توسعه و نوسازی این صنایع، 461 واحد در اولویت نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات در سراسر کشور قرار گرفته و دفتر امور صنایع وزارت جهاد کشاورزی نحوه و کیفیت این امر را مورد بررسی و نظارت اجرایی قرار می‌دهد.

 انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول