اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

کشاورزی مناسب‌ترین بستر اشتغال در کهگیلویه است

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه گفت: اعتقاد ما این است که تنها کشاورزی می‌تواند بار رهایی از بی‌کاری و رسیدن به اشتغال پایدار در این شهرستان را به دوش کشد.

کشاورزی مناسب‌ترین بستر اشتغال در کهگیلویه است

‌به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید ناصر رضایی عصر امروز در حاشیه جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بسترها و زمینه‌هایی که می‌تواند برای ایجاد اشتغال در شهرستان کهگیلویه و استان مورد توجه باشد، بخش کشاورزی است.

فرماندار کهگیلویه افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در ‌کهگیلویه و بویراحمد و عدم رشد استان در بعضی صنایع، کشاورزی می‌تواند زمینه مناسب برای حصول درآمدزایی و اشتغالزایی ‌باشد.

رضایی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم بیشترین بهره‌وری را از عوامل طبیعی به خصوص در بخش کشاورزی داشته باشیم که خود می‌تواند برخی صنایع مرتبط را شکل دهد.

وی گفت: آن چه را که باید مورد توجه قرار دهیم این است که به کشاورزی به صورت سیستمی نگاه شود یعنی صنایع پایین دستی و بازار فروش و نیروی انسانی آن مورد توجه قرار گیرد تا در این روند دچار ضرور و زیان نشویم.

این مسئول عالی اجرایی شهرستان کهگیلویه ابراز داشت: یکی از طرح‌هایی که دولت خدمتگزار نخستین بار و به صورت پایلوت به استان ما اختصاص داده، طرح اجاره عرصه‌های طبیعی برای استفاده در بخش کشاورزی و درختکاری بود.

وی گفت: مزیت طرح یاد شده این است که زمین‌های منابع طبیعی که بلااستفاده مانده‌اند و دچار فرسایش ‌شده‌اند، مردم به شکل اجاره‌ای و با عقد قرارداد می‌توانند از این زمین‌ها استفاده کنند.

رضایی اضافه کرد: دولت نیز در بحث تسطیح و آبرسانی به این زمین‌ها کمک‌های خوبی به کشاورزان و بهره‌وران خواهد کرد.

فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: از نظر ما تنها بخشی که می‌تواند جوابگوی خیل بیکاران در این شهرستان باشد بخش کشاورزی است که دولت در صورت درخواست افراد برای ورود به این بخش، تسهیلات خوبی ارائه خواهد داد و دست کسانی که جویای کار هستند را خواهد گرفت.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول