اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وسعت 2 هزار مترمربع ایجاد شد

راه‌اندازی کلکسیون تحقیقاتی کنار پیوندی در برازجان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر گفت: کلکسیون تحقیقاتی کنار پیوندی در برازجان با وسعت 2 هزار مترمربع راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی کلکسیون تحقیقاتی کنار پیوندی در برازجان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان یوسف فخری شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: توجه به کشاورزی یکی از مسائلی است که دولت خدمتگزار در سال‌های اخیر به طور خاص مورد توجه قرار داده و زمینه گسترش و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی را به وجود آورده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر خاطر نشان کرد: توجه دولت به فعالیت در عرصه کشاورزی و افزایش اعتبارات مطالعاتی و تحقیقاتی و عملیاتی در حوزه‌های کشاورزی همواره از اهمیت بالایی برخوردار است و بهبود شرایط کشاورزی و شناخت نیازها را به دنبال خواهد داشت.

فخری با اشاره به موقعیت ممتاز کشاورزی استان بوشهر گفت: استان بوشهر از مناطق مهم کشور در حوزه کشاورزی است و همواره تولیدات این استان از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است و باید مسئولان این حقیقت و واقعیت را به طور جدی مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

وی تحقیقات را یکی از مهم‌ترین راهکارها در راستای تولید محصولات متناسب با زیرساخت‌های کشاورزی منطقه دانست و بیان کرد: با تحقیق در مقوله کشاورزی باید زمینه را برای ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان مورد توجه قرار دهیم و زمینه را برای کاشت گیاهان و محصولات کشاورزی متناسب با طبیعت و شرایط خاص با آب و هوای منطقه مورد توجه قرار دهیم.

این مسئول از راه‌اندازی کلکسیون تحقیقاتی کنار پیوندی در برازجان خبر داد و گفت: ایجاد و راه‌اندازی کلکسیون باغ تحقیقاتی کنار پیوندی از مسائل مهمی است که در زمینه توسعه زیرساخت‌های کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند زمینه‌ساز افزایش تولید این محصول در استان شود.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر بیان کرد: این کلکسیون به مساحت 2 هزار مترمربع با 220 اصله نهال برای تحقیقات کنار پیوندی در مرکز تحقیقات کشاورزی بنداروز دشتستان ایجاد شده است.

فخری گفت: هدف از ایجاد این کلکسیون تحقیقاتی بررسی ذخایر ژنتیکی و محصول سازگار با آب و هوای استان بوشهر است و این امر زمینه‌ساز تولید محصولات کشاورزی متناسب با آب و هوای آبپخش است.

وی بیان کرد: در شهرستان دشتستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید محصولات گندم وجود دارد و باید با بهره‌گیری از راهکار‌های کارآمد زمینه افزایش تولید گندم در شهرستان دشتستان را فراهم آوریم.

این مسئول خرما را یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی استان بوشهر دانست و عنوان کرد: شهرستان دشتستان از مهم‌ترین مناطق استان بوشهر در زمینه تولید محصولات کشاورزی است و بیش از 60 درصد از تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر خاطر نشان کرد: تمام توان و ظرفیت استان را برای ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان به کار خواهیم گرفت و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول