اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تهران در مجلس:

حضور در انتخابات جهاد در راه خداست/مردم حماسه 12 اسفند را تکمیل می‏کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور در انتخابات جهاد در راه خداست، گفت: مردم حماسه 12 اسفند را تکمیل می‏کنند.

حضور در انتخابات جهاد در راه خداست/مردم حماسه 12 اسفند را تکمیل می‏کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، پرویز سروری عصر امروز در جمع مردم روستای "کرشت" اظهار کرد: حماسه 12 اسفند را می‏توان با حماسه‏های دفاع مقدس مقایسه کرد.

وی با اشاره به خاطراتی از روزهای دفاع مقدس یادآور شد: در یکی از ادوار تاریخی انقلاب اسلامی، انفجاری در الزهران رخ داد و 19 آمریکایی کشته شدند.

سروری ادامه داد: ایالات متحده ضمن نسبت دادن این انفجار و بمب‏گذاری به ایران اعلام کرد که به تلافی آن حادثه، 19 منطقه از کشور را مورد حمله نظامی قرار می‏دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ناوهای آمریکایی در موضع جنگ قرار گرفته و وضع ایران نیز سر و شکل دفاعی به خود گرفت.

وی افزود: در این میان سپاه پاسداران تدبیری هوشمندانه اندیشید و جمعیتی نزدیک به 100 هزار نفر از بسیجیان سراسر کشور را به مناطق جنوبی روانه کرد.

سروری ادامه داد: در آن روزها، مقام معظم رهبری شخصا در محل حاضر شدند تا روند اجرای امور را مورد بررسی موشکافانه خود قرار دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در یکی از سخنرانی‏های معظم‏له، نکته‏ای بارز بود که من پیش از این نمونه آن را در احادیث و روایات نبوی سراغ داشتم.

وی تصریح کرد: مقام عظمای ولایت در آن سخنرانی و در حالی که تبادل آتش، درگیری و شلیک گلوله‏ای حادث نشده بود، فرمودند که "خداوند برای هر قدم این افرادی که از خانه خارج شدند تا زمانی که به خانه باز می‏گردند، حسنه در نظر می‏گیرد".

سروری ادامه داد: در آن لحظه ارتباط این سخن رهبر معظم انقلاب که نبی مکرم اسلام (ص) نمونه آن را درخصوص جهادگران راه خدا فرموده بودند، برای اغلب افراد حاضر در آن سخنرانی مبهم بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اما در بازگشت به مقر فرماندهی و شنیدن اخباری به نقل از مقامات آمریکایی، اصل ماجرای آن سخن رهبر معظم انقلاب بر همه ما آشکار شد.

وی ادامه داد: در اخبار آن روز آمده بود که کشورهای حوزه اروپا از همراهی آمریکا در جنگ با ایران صرف‏نظر کردند و خود این کشور نیز آغاز جنگ را منوط به بررسی‏های دقیق‏تر دانست و بدین ترتیب آن حماسه حضور بسیجیان به ترس دشمن از تقابل با کشور انجامید.

سروری با بسط این رویداد اواخر هشت سال دفاع مقدس به روز 12 اسفند خاطرنشان کرد: من شباهت‏های زیادی بین آن روزها و حماسه 12 اسفند 90 می‏بینم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از روز 12 اسفند نیز سفرای کشورهایی که به دنبال کدورت روابط ایران و انگلیس از کشور خارج شده بودند، دوباره و بدون درخواست ایران مفتضحانه بازگشتند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، در زمینه انرژی هسته‏ای نیز موضع غرب در قبال ایران با تغییری بزرگ همراه شد و از فشارهای مستمر به مذاکرات بدون پیش‏شرط همراه با اعطای امتیازاتی برای ایران بدل شد.

سروری ادامه داد: در تحریم‏های اقتصادی نیز گشایش‏هایی بسیاری صورت گرفت و فشارهای شدید بر جمهوری اسلامی پس از 12 اسفند رنگ باخت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی با ناتمام خواندن این حماسه خواستار حضور مردم در پای صندوق‏های رای دور دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول