اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

کاهش 50 درصدی تخلف انتخاباتی

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: تخلف انتخاباتی در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین در رقابت مجلس نهم 50 درصد کاهش یافته است.

کاهش 50 درصدی تخلف انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری پیش از ظهر امروز در هشتمین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران در مورد انتخابات اظهار داشت: ما در مجموع در این دوره از انتخابات در زمینه تعداد ثبت‌نام کنندگان 12 درصد افزایش، کاندیداهای تائید صلاحیت شده 13 درصد روند صعودی و تعداد رای‌دهندگان نیز 18 درصد افزایش مشارکت را نسبت به دوره‌های قبل شاهد بودیم.

وی به مشارکت 70 درصدی مردم حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین در انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و افزود: به اذعان تیم ویژه قضایی و رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این دوره از انتخابات با 50 درصد کاهش تخلفات روبرو بودیم.

رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین اضافه کرد: این آمارها نشان می‌دهد هر کس در جای خود و مسئولیتش ورود به هنگام و اقدام لازم را داشته است.

اکبری با یادآوری اینکه در دو و نیم ماه گذشته 12 جلسه شورای تامین به صورت عادی و فوق‌العاده برگزار شده که به تناسب هر هفته یک جلسه شکل گرفته است اضافه کرد: هشت جلسه با خود کاندیداها و یا روسای ستادهای آنان و هشت نشست مشترک نیز با خبرنگاران و اصحاب رسانه به همراه 15 مصاحبه رادیو و تلویزیونی به اشکال مختلف برگزار شده است.

 

85 تذکر انتخاباتی به داوطلبان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبری در ادامه سخنان خود به صدور 85 مورد تذکر انتخاباتی به کاندیداها و برگزاری 50 جلسه توجیهی در نواحی و مناطق متعدد شهری و روستایی در این ایام اشاره کرد و اظهار داشت: چهار جلسه مشترک با فرمانداران، بخشداران و عوامل اجرایی و نظارتی و بازرسی انتخابات برگزار شده است.

وی گفت: ماحصل این اتفاقات مشارکت 70 درصدی مردم اردبیل در انتخابات بود که صحنه‌ای باشکوه خلق کرد.

فرماندار اردبیل تجلیل و قدردانی رهبر معظم انقلاب را از مردم و عوامل و مجریان انتخابات نشان لیاقت و شایستگی توصیف کرد و بیان داشت: ما به توصیف و تمجید هیچ کس نیاز نداریم چرا که معتقدیم مولا و صاحبمان رضایت قلبی خود را ابراز داشته و این خود بزرگترین پشتوانه در ادامه مسیر ماست.

اکبری در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه هیچ تجمع غیرقانونی بعد از انتخابات شکل نگرفت اذعان داشت: 48 ساعت قبل از شروع انتخابات به 14 کاندیدا که تصور می‌شد رقابت داغ و نفس‌گیری باهم دارند تذکر امنیتی و اجتماعی لازم داده شد تا مبادا بعد از پیروزی و یا ناکامی خود تجمع غیرقانونی برگزار کنند که به شایستگی فضای بعد از انتخابات نیز مدیریت شد.

وی به کاهش اعتراضات و تجمعات غیرقانونی در این دوره از انتخابات نیز اشاره کرد و ادامه داد: تنها یک مورد شکایت در وقت قانونی واصل شده که سعی کردیم به این مورد نیز رسیدگی کرده و پاسخ لازم را بدهیم.

فرماندار اردبیل سلامت برگزاری انتخابات را به همراه تکریم و تعظیم وظایف و اختیارات قانونی یادآور شد و اظهار داشت: با همراهی و همسویی تمام دست‌اندرکاران انتخابات از هیئت اجرایی و نظارت گرفته تا عوامل انتظامی و امنیتی انتخابات مجلس نهم در کمال امنیت و آرامش، صداقت و پاکدستی مجریان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبری در ادامه گفت: برای اولین بار در تاریخ انتخابات نماینده داوطلبان در شعب اخذ رای بدون دخالت حضور یافته و حتی این نمایندگان به همراه اصحاب رسانه و خبر در مخزن و قرنطینه ویژه حاضر شده و به روند شمارش آرا نیز نظارت داشتند.

وی بیان کرد: برای اولین بار در تاریخ انتخابات این استان مطبوعات و نمایندگان رسانه‌ها نه به عنوان عوامل تزئینی و تشریفاتی بلکه به عنوان قلم به دستان حقیقی و واقع‌بین تحلیل‌های منصفانه و اطلاع‌رسانی صادقانه را به سرعت و دقت انجام دادند.

رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین به هدفگذاری‌های اصلی مجریان انتخابات به ویژه راهبرد وزارت کشور در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: حضور حداکثری، امانتداری، عدالت‌محوری و کسب رضایت عمومی با صداقت در رفتار شعاری بود که به حقیقت و شایستگی در این دوره از انتخابات عینیت یافت.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول