اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

اردبیل آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: با توجه به راهیابی دو نامزد انتخاباتی به مرحله دوم انتخابات اردبیل از هم اکنون آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس است.

اردبیل آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه انتخاباتی در اردبیل اظهار داشت: به احتمال زیاد انتخابات مرحله دوم هفته اول اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود و ما سعی خواهیم کرد بعد از تعطیلات نوروزی تمهیدات لازم را برای برگزاری باشکوه مرحله دوم مهیا کنیم.

وی با یادآوری اینکه در یک حرکت بی‌سابقه در مرحله اول انتخابات 360 مورد سخنرانی در 12 نقطه حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین به صورت همزمان و عادلانه برگزار شد خاطرنشان کرد: در این ایام هر چند برخی کاندیداها حرمت میزبان و مجریان انتخابات را با تهمت و افترا و برخی اعمال وانفسای روزگار شکستند اما ما در مقام اجرا و عمل هیچ بی‌ادبی نسبت به آنها روا نداشته و با تعظیم و تکریم در صحنه انتخابات از آرا و اندیشه مردم صیانت کردیم.

رئیس ستاد حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین با اشاره به اینکه ماه‌ها قبل بدخواهان ملت و دشمنان عنود این نظام در حوزه‌های مختلف سعی داشتند ابهت انتخابات را بشکنند اضافه کرد: آنها سعی در مشارکت حداقلی مردم، ایجاد یاس و تردید و بی‌اعتمادی در اراده مردم و بحران‌آفرینی داشتند تا با سوءاستفاده از فضای انتخاباتی اهداف خود را محقق کنند.

اکبری بیان داشت: تلاش کردیم در حد وسع و توان خود امنیت و آرامش جامعه را حفظ کنیم و حضور حداکثری حاصل نمی‌شد مگر با تدبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و حضور تکلیف‌مدارانه مردم در صحنه.

وی در ادامه سخنان خود موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی ملت ایران را در خلق حماسه عظیم یوم‌الله 12 اسفند ستود و گفت: پیروز واقعی ولایت و امت وفادار بود که ملت توانست وفاداری خود را به نظام و آرمان ولایت نشان داده و ثابت کند که نگهبان انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای تامین شهرستان اردبیل در ادامه سخنان خود بیان کرد: پیروز اصلی انتخابات تمام نامزدها بودند چه آنهایی که مورد اقبال مردمی قرار گرفتند و چه آنهایی که در این مسیر همراهی مردم قرین آنها نبود که سعی کردند حرمت و عزت مردم و نظام اسلامی را رعایت کنند.

اکبری شکست‌خوردگان اصلی انتخابات را نیز دشمنان بدخواه و دسیسه‌گران اصلی توصیف کرد و افزود: حضور ملت تمام نقشه‌های آنان را مبدل به تلخ‌کامی کرد و برای همیشه بساط آنها را برچید.

وی اظهار داشت: در عرصه انتخابات بازنده و برنده بی‌معناست چرا که همه به میدان آمدند تا از مصالح عمومی و منافع اجتماعی دفاع کنند.

مجری انتخابات نهم در اردبیل به دو خواهش خود از کاندیداها قبل از انتخابات اشاره کرد و اذعان داشت: ما از کاندیداها خواستیم که ظرفیت پیروزی را در خود تقویت کرده و آستانه تحمل در صورت شکست را در خود افزایش دهند تا مبادا جوگیر شده و رفتار قانونی، سعه صدر، اخلاق شایسته و تمکین در برابر اراده ملت را زیرپا گذارند.

اکبری رقابت شکل گرفته را رقابتی سالم و قابل اطمینان توصیف کرد و ابراز داشت: همه ما تسلیم تصمیم مردم شدیم و به عنوان اولین فرد بعد از اتمام شمارش آرا تبریک خود را به منتخبان استانی و حوزه انتخابیه اردبیل اعلام کردم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار فراموشی فضای رقابت و ایجاد فضای دوستی و رفاقت شد و افزود: قبل از انتخابات از خدا خواستیم که به ما و تمام مجریان انتخابات صبر و سعه صدر و امانتداری عنایت کند تا بتوانیم حرمت‌ها و اخلاق را نبازیم.

فرماندار اردبیل به خط و نشان کشیدن‌های مختلف و برخی تهدیدات ایام تبلیغات نیز اشاره کرد و گفت: آنهایی که ادعا می‌کردند حیات و ممات و شیشه عمر دیگران در دستشان است باید به این حقیقت واقف باشند که عزت و ذلت همه ما دست خداست و بنده تا جائی که در توان داشتم نه اهل تطمیع بودم و نه اهل تهدید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبری در ادامه به تلاش‌های انجام شده در روز انتخابات و مراقبت از رای مردم اشاره کرد و اظهار داشت: عده‌ای با به راه انداختن عملیات و جنگ روانی سعی کردند آرامش جامعه را ملتهب کنند در حالی که این حرکت‌ها نتیجه عکس داشته و مردم بسیاری از حقایق را به خوبی مشاهده کردند.

وی بدترین چهره انتخابات را وارد کردن تهمت و افترا در مدار بی‌منطقی توصیف کرد و بیان داشت: بدون کوچکترین واکنش با هدف حفظ آرامش سعی کردیم در برابر تمام اتهامات سکوت کنیم اما در نهایت بی‌حرمتی برخی‌ها سعی کردند با دروغ‌پردازی‌ها و افترا و تهمت‌های مختلف سلامت انتخابات را زیر سوال ببرند.

رئیس ستاد حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین پشت پرده فضاسازی‌ها و شایعه‌پراکنی‌های یک هفته گذشته را یادآور شد و خاطرنشان کرد: آنهایی که نمی‌خواهند مدیریتی سالم‌، خلاقانه و توفیقات فرمانداری اردبیل را در این انتخابات با افزایش مشارکت 18 درصدی نگاه کنند به دستاویز شایعه و اهانت متوسل شده‌اند در حالی که انتخابات مجلس ثمرات خوبی داشت که نباید از آن غفلت کنیم.

 

عمده تخلفات نصب اقلام تبلیغاتی خارج از قاعده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به آرامش برقرار شده در هسته مرکزی شهر در ایام تبلیغات انتخاباتی اظهار داشت: این رضایت مردم به همراه توصیف زیبای مقام معظم رهبری بهترین مزدی است که ما در این ایام دریافت کردیم.

اکبری ماندنی‌ترین جایگاه را در نظام اسلامی مربوط به جایگاه ولایت دانست و اضافه کرد: تمام مسئولیت‌ها آمدنی و رفتنی است و آنچه که از خدمتگزار به عنوان یک امانت و اعتبار باقی می‌ماند نام نیکی است که در اذهان عمومی همیشگی و جاودانه است.

وی به برخی از تخلفات انتخاباتی نیز اشاره کرد و گفت: عمده تخلف در نصب اقلام تبلیغاتی خارج از تعریف مشخص بود که سعی شد در حد توان جلوی نصب و انتشار آن گرفته شود.

رئیس شورای تامین شهرستان اردبیل ادامه داد: بیشترین تخلفات در حوزه تبلیغاتی میدان شریعتی به سمت ایستگاه سرعین اتفاق افتاد اما آنچه که بسیار زننده و زشت بود دیوارنویسی‌ها و چسباندن عکس‌ها و پوسترهای کاندیداهای مختلف بود که به چهره شهر نازیبایی را بخشید.

اکبری در پایان سخنان خود تعداد صندوق‌های سیار را در انتخابات 12 اسفند سه مورد اعلام کرد و گفت: از 279 صندوق و شعبه اخذ رای در شهر اردبیل تنها سه صندوق سیار بود که به عنوان اولین صندوق شمارش شده و 205 رای از این سه صندوق بیرون آمد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول