اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار، تعاون و رفاه خراسان‌جنوبی خبر داد

معرفی 9 هزار متقاضی مشاغل خانگی به بانک‌های عامل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی به آخرین آمار اشتغال در بخش مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: تاکنون 9 هزار و 211 نفر برای دریافت تسهیلات ایجاد مشاغل خانگی در استان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

معرفی 9 هزار متقاضی مشاغل خانگی به بانک‌های عامل

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عابدین محمدی پیش از ظهر امروز در دوازدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال جاری مبلغ 27 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات در بخش مشاغل خانگی به خراسان‌جنوبی اختصاص یافته است، اظهار داشت: عملکرد استان در این بخش قابل توجه است.

*صدور مجوز برای بیش از 10 هزار متقاضی مشاغل خانگی

وی به آمار تعداد کل مجوزهای صادر شده برای ایجاد مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون برای 10 هزار و 508 نفر در استان پرونده تشکیل شده و توسط شش دستگاه اجرایی در استان برای این افراد مجوز فعالیت صادر شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی ادامه داد: از تعداد مذکور 3 هزار و 237 مجوز توسط کمیته امداد، یک هزار و 523 مجوز توسط فنی و ‌حرفه‌ای، 2 هزار و 225 مجوز توسط صندوق مهر امام رضا(ع)، 934 مجوز توسط جهاد کشاورزی، 640 مجوز توسط میراث فرهنگی و یک هزار و 949 مجوز نیز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شده است.

*صدور بیش از 3 هزار مجوز مشاغل خانگی در بیرجند

محمدی اظهار داشت:‌ در سطح شهرستان‌های استان نیز بیش از 3 هزار مجوز در شهرستان بیرجند بیش از 2 هزار مجوز در قاین، 802 مجوز در سربیشه، 824 مجوز در سرایان،677 مجوز در فردوس، یک هزار و 673 مجوز در نهبندان، 802 مجوز در بشرویه و 640 مجوز در درمیان برای مشاغل خانگی صادر شده است.

وی ادامه داد: ‌سقف تسهیلات برای هر نفر در استان 5 میلیون تومان است که البته برخی از مشاغل به تسهیلاتی کمتر از این مبلغ نیاز دارند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی به پیگیری‌های صورت گرفته برای مصوبات جلسه گذشته کارگروه اشاره کرد و گفت: در جلسه گذشته مقرر شد که تقسیم دستگاهی تسهیلات لحاظ نشود و با احتساب تقسیم‌بندی شهرستانی تسهیلات به صورت گلوبال باشد.

محمدی ادامه داد:‌ هم‌چنین مقرر شد که معرفی افراد توسط دبیرخانه کارگروه اشتغال به بانک‌های عامل با اولویت دستگاه‌های حمایتی بنیاد شهید، کمیته امداد، بهزیستی و صندوق مهر امام رضا(ع) صورت پذیرد که این مورد پیگیری شده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول