اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان

5800 مورد مشاغل خانگی در کمیته امداد ایجاد شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: امسال از 15 هزار مجوز مشاغل خانگی که صادر شده است، 5 هزار و 800 مورد از این مشاغل در کمیته امداد صورت گرفته است.

5800 مورد مشاغل خانگی در کمیته امداد ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسعود اقلامی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر کمیته امداد با گرامیداشت سالروز تأسیس کمیته امداد اظهار کرد: امام خمینی(ره) با تأسیس کمیته توانستند حرکت منسجمی در کشور ایجاد کنند و با تدبیر رهبری ادامه یافت و امروز شاهد تلاش‌های زیادی در این عرصه هستیم.

وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی ابراز داشت: این اصل به بحث خودکفایی توجه ویژه‌ای دارد به طوری که بخش خصوصی باید وارد عمل شده و با عدم وابستگی به دولت حرکت کنیم که اگر حمایت نشود، موفق نیستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان داشت:‌ کشورهایی در این میان موفق هستند که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و دولت در این میان نظارت می‌کند. با توجه به بحث تولید و خودکفایی در زمینه‌هایی که وجود دارد باید با بسط و توسعه مشاغل خانگی در کشور، به موفقیت دست یابیم.

اقلامی اظهار داشت: امسال از 15 هزار مجوز مشاغل خانگی که صادر شده است، 5 هزار و 800 مورد از این مشاغل در کمیته امداد صورت گرفته است.

وی یادآور شد: کمیته امداد تا حدی می‌تواند به خانواده‌ها کمک کند و خانواده‌ها باید با مشاغل خانگی به خودکفایی برسند و این کالاها جمع‌آوری شود و به مرحله تولید برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه اگر تولیدات خانگی از خانه‌ها جمع‌آوری شده و صادر شود، مؤثر است، افزود: این تولیدات اگر با کیفیت بهتری در خانه‌ها تولید شده و صادر شود، هم برای تولیدکننده و هم به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

وی یادآور شد: امسال در کمیته امداد درصد بیشتری اشتغال ایجاد شده است و مشکلات ما در اشتغال با توجه به تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان و کمبود بازار کار است که یکی از راهکارها ایجاد اشتغال خانگی است.

اقلامی در پایان با بیان کشور ایران جوان است و ساماندهی اشتغال مشکل است، افزود: اشتغال خانگی ارزان قیمت است و تولیدات با قیمت مناسبی به بازار کار عرضه می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول