اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کسب امتیازات پژوهشی به دست آمد

رشد 2 برابری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: در شاخص‌بندی و درجه‌بندی سال جاری نسبت به دو سال گذشته از رشد تقریباً دو برابری برخوردار بوده‌‌ایم.

رشد 2 برابری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، هادی سرگلزایی با اشاره به پیشرفت‌های چشم‌گیر پژوهشی در این دانشگاه اظهار کرد: خوشبختانه امسال حوزه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین پیشرفت بسیار خوبی داشته است و در درجه‌بندی که از سوی سازمان مرکزی اعلام شده از شهریور 88 با امتیاز هزار و 684 به 2 هزار و 930 امتیاز در شهریور 90 ارتقا پیدا کرده‌ایم که پیشرفت و رشد تقریباً دو برابری را نشان می‌دهد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: کسب امتیاز 2 هزار و 930 در حوزه فعالیت‌های پژوهشی از میزان واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی که 2 هزار امتیاز است بسیار بالاتر بوده و نشان از رشد قابل توجه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در خصوص فعالیت‌های پژوهشی دارد.

وی تصریح کرد: بیشترین شاخص رشد فعالیت پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در زمینه چاپ و انتشار 884 مقاله بوده که امتیاز 477 دو سال گذشته را به هزار و 247 امتیاز ارتقا داده یعنی 161 درصد رشد را در این بخش شاهد هستیم.

سرگلزایی ادامه داد: در دیگر شاخص‌های اعلام شده، این دانشگاه در بخش چاپ مجلات علمی دستاوردهای بسیار خوبی به دست آورده است به طوری که در حال حاضر پنج مجله علمی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین چاپ و یا در حال انتشار است.

معاون پژوهشی و فناوری این دانشگاه افزود: چاپ دو شماره مجله مهندسی صنایع با اخذ رتبه علمی و پژوهشی از سوی سازمان مرکزی و با درجه علمی ISC، چاپ دو شماره مجله مدیریت و بهره‌وری با اخذ رتبه علمی و پژوهشی از سوی سازمان مرکزی با درجه علمی ISC، چاپ سه پیش‌شماره مجله کامپیوتر و رباتیک برای اخذ درجه علمی، چاپ پیش‌شماره اول مجله عمران و سازه و آمادگی چاپ پیش‌شماره دوم و جمع‌آوری مقالات پیش‌شماره سوم و مجله مهندسی معماری با اخذ امتیاز از سوی سازمان مرکزی و جمع‌آوری مقالات برای چاپ پیش‌شماره اول، مجلات چاپ شده و یا در حال انتشار در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است که این شاخص یکی از عوامل افزایش امتیازبندی فعالیت‌های پژوهشی در این دانشگاه است.

وی یادآور شد: از این مجلات چهار مجله به زبان انگلیسی چاپ و منتشر می‌شود و امیدواریم دانشجویان و استادان با همکاری بیشتر به رشد و بالندگی بخش پژوهشی دانشگاه کمک کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در ادامه کسب درآمدزایی از پژوهش‌های انجام شده در این دانشگاه را از برنامه‌ها و اهداف مهم معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برشمرد و خاطر نشان کرد: در همین راستا دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه در مدت اخیر تحولات بسیاری داشته است و مراکز تحقیقاتی تأسیس اداره تجاری‌سازی محصولات پژوهشی را در دستور کار خود قرار داده تا از بحث درآمدسازی از مسیر پژوهش تحقق پیدا کند و در همین زمینه تفاهمنامه همکاری پژوهشی با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به امضا رسیده است.

وی افزود: حضور موفق‌تر در مسابقات علمی، تولیدات علمی و درآمدزایی از تحقیقات پژوهشی از اهداف سال آینده این معاونت است که امیدوارم با حمایت‌های ویژه دکتر موسی‌خانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین این اهداف محقق شود.

وی تصریح کرد: در دهه چهارم، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین رقابت با دانشگاه‌های معتبر دنیا را در دستور کار دارد به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز با توجه به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های سازمان مرکزی در راستای افزایش تولیدات علمی و ارتقای کیفی و کمی تحقیقات و پژوهش در این دانشگاه حرکت می‌کند.

سرگلزایی در پایان با تشکر از معاونان پژوهشی سال‌های گذشته در این دانشگاه گفت: مطمئناً تلاش‌های معاونان سابق پژوهشی این دانشگاه در حال حاضر شکوفا شده است و امیدواریم با برنامه‌های این معاونت و حمایت دکتر موسی‌خانی به جایگاه شایسته‌ای در بین دانشگاه‌های مطرح ایران و جهان دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول