اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 16 دانشگاه آزاد:

پژوهش محور اساسی در دانشگاه آزاد است

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بحث پژوهش به عنوان یک محور اساسی در دانشگاه آزاد اسلامی است و باید جدی گرفته شود.

پژوهش محور اساسی در دانشگاه آزاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران شورای پژوهشی منطقه 16 دانشگاه‌ آزاد با حضور رئیس، دبیر و معاونان پژوهشی واحدهای دانشگاهی منطقه 16 صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران برگزار شد.

* اولویت دهه چهارم دانشگاه آزاد اسلامی، توجه به پژوهش است

رئیس منطقه 16 دانشگاه آزاد در این جلسه اظهار کرد: توجه به امر پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر با شتاب قابل توجهی پیگیری شده است.

سید جواد انگجی ابراز داشت: دهه چهارم حول محور علوم و فنون جدید می‌چرخد و اقدامات انجام گرفته در گذشته در واحدهای منطقه 16 به بار نشسته و به نتیجه رسیده است.

وی افزود: حرکت‌هایی که در بحث پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته، تصمیمات درست و مثبتی بوده و مجموعه مدیران و کارکنان واحدهای دانشگاهی منطقه 16 با تلاش مضاعف و با برگزاری کارگاه‌های مختلف پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در امر پژوهش داشته‌اند.

انگجی یکی از شاخص‌های بسیار مهم در توسعه هر کشور را وجود نیروهای متخصص، ماهر و کارآمد دانست و تصریح کرد: نیروهای متخصص جزو سرمایه‌های هر کشور هستند.

وی با بیان اینکه تربیت و تأمین نیروهای متخصص و کارآمد بر عهده دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی است، از رؤسای دانشگاه‌های منطقه 16 خواست تا توجه بیشتری به حمایت از تحقیقات پژوهشی دانشجویان و اساتید داشته باشند.

رئیس منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به امر تحقیق و پژوهش در دانشگاه آزاد گفت: توفیقات این دانشگاه در المپیادهای بین‌المللی حاکی از به ثمر رسیدن اهداف کمی و کیفی این دانشگاه است.

انگجی توجه به پژوهش را جزء امور محوری در دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: توجه به امر پژوهش سبب افزایش ارائه و انتشار مقالات در مجلات علمی بین‌المللی و ارتقای شاخص‌های کیفی دانشگاه شده است.

وی از رؤسای واحدهای دانشگاهی منطقه 16 خواست تا در ارائه آمارها به منطقه دقت بیشتری کنند تا آمار دقیق‌تری به مرکز ارائه شود.

* روند سنتی انباشت طرح‌های تحقیقاتی باید برطرف شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران نیز در این جلسه از حمایت‌های رئیس و دبیر منطقه 16 در پیشبرد مباحث پژوهشی قدردانی کرد و گفت: واحد گچساران فعالیت‌های خود را در مباحث پژوهشی در محورهای انتشار مجلات پژوهشی، احداث پژوهشکده و مراکز تحقیقاتی، کاربردی کردن و تجاری‌سازی طرح‌های تحقیقاتی و تولید و ارائه مقالات ISI متمرکز کرده و گام‌های مؤثری در این زمینه‌ها برداشته است.

سید یعقوب زراعت‌کیش خاطرنشان کرد: ما به دنبال طرح‌های تحقیقاتی هستیم که چالش‌های دانشگاه و جامعه را برطرف کند و به درد مملکت بخورد.

وی با اشاره به روند اشتباه انباشت طرح‌های تحقیقاتی ابراز داشت: رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی برای استفاده بهینه از طرح‌های تحقیقاتی و تسریع در روند پیشرفت جامعه باید توجه ویژه‌ای به طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی داشته باشند.

زراعت‌کیش یادآور شد: چرخه توسعه در واحدهای دانشگاهی بدون توجه به امر پژوهش امکان‌پذیر نبوده و دانشگاه آزاد اسلامی گچساران ضمن توجه ویژه‌ به امر پژوهش، از مقالات تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان و اساتید استقبال و حمایت می‌کند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول