اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خبر داد

درآمدزایی دانشگاه آزاد اسلامی از تولید تحقیق کاربردی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از درآمدزایی این دانشگاه از طریق تولید تحقیقات کاربردی خبر داد.

درآمدزایی دانشگاه آزاد اسلامی از تولید تحقیق کاربردی

مرتضی موسی‌خانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای کسب درآمد و هزینه‌های دانشگاه از مسیر غیر از شهریه دانشجویان، درآمدزایی از تولید تحقیقات کاربردی را در دستور کار قرار دارد.

وی در سخنانی با اشاره به برنامه‌های سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: از 21 دی ماه امسال، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین وارد دهه سوم خود شده است و توسعه تحقیقات و پژوهش‌محور کردن دانشگاه از مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌های آینده این دانشگاه است.

وی ادامه داد: در این راستا بازاریابی تحقیقاتی را به صورت جدی در دستور کار قرارداده‌ایم و مراکز تحقیقاتی ما در آینده به سمت انجام پروژه‌های مورد نیاز کشور پیش می‌رود و درآمدزایی از تولید تحقیقات کاربردی یکی از استراتژی‌های ما در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به تأکیدات دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر پیدا کردن راه‌های جدید برای درآمدزایی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با توجه به تأکیدات دکتر دانشجو مبنی بر عدم افزایش شهریه دانشجویان و با توجه به توانایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان یک دانشگاه صنعتی و موقعیت استان قزوین به عنوان یکی از استان‌های صنعتی کشور مطمئناً در این راستا گام بر می‌داریم.

وی ادامه داد: البته مطمئناً از حضور و کمک‌های دکتر دانشجو و ارتباطات گسترده ایشان نیز استفاده خواهیم کرد، چرا که معتقدیم ارتباطاتی که ایشان دارند یک فرصت ارزشمند در دانشگاه آزاد اسلامی است و مسیر تحقق این فعالیت‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی تسهیل می‌شود.

موسی‌خانی سپس به سایر برنامه‌های این دانشگاه در سال آتی اشاره کرد و گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی و امکانات رفاهی مورد نیاز دانشجویان، استادان، ساخت سالن آمفی‌تئاتر بزرگ در دانشگاه، ساخت خوابگاه محققان و استادان در مرکز تحقیقات و سوله‌های کارگاهی و آزمایشگاهی که دو مورد آخر در حال ساخت است، از جمله برنامه‌های عمرانی سال آینده است.

وی تصریح کرد: ساخت دانشکده‌ای جدید برای انتقال دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای نواب، افتتاح و پرده‌برداری از المان شهدای گمنام و برگزاری مراسم تدفین شهدای گمنام در جنب مسجد امام رضا (ع) دانشگاه از جمله برنامه‌های فرهنگی است که با حضور و کمک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و حوزه معاونت فرهنگی در دستور کار داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حمایت از کانون‌های دانشجویی - فرهنگی، مراکز فرهنگی و حمایت‌های بیشتر از فعالیت بسیج دانشجویی را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در سال آینده برشمرد و یادآور شد: برگزاری با قدرت هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران 2012 از دیگر برنامه‌های مهم این دانشگاه در سال آینده است که با وجود تمامی تحریم‌ها شاهد حضور خوب تیم‌های خارجی در این مسابقات هستیم و همچون سال‌های گذشته این مسابقات را با بهترین کیفیت برگزار می‌کنیم.

 

* اعزام 500 دانشجو در قالب اردوی راهیان نور

موسی‌خانی در ادامه به دیگر برنامه‌های فرهنگی پیش‌رو دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال در کنار اعزام دانشجویان هیئت عزاداری محبان اهل بیت (ع) به مشهد مقدس در ایام سوگواری محرم و صفر، اعزام 500 دانشجوی دختر و پسر را در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور شاهد خواهیم بود که انصافاً عزیزان ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان قزوین و سازمان بسیج دانشجویی زحمات بسیاری در این زمینه متقبل شده‌اند و جا دارد از برگزارکنندگان این حرکت ستودنی، تقدیر و تشکر کنم.

وی برگزاری این اردوها را در ارتقای سطح فرهنگی و عقیدتی دانشجویان بسیار مؤثر دانست و تاکید کرد: در این اردوها که با هدف معرفی ارزش‌های دفاع مقدس به دانشجویان برگزار می‌شود، دانشجویان می‌توانند از نزدیک حقایق و سختی‌های رزمندگان را در دوران دفاع مقدس مشاهده کنند، چراکه با حضور در این مناطق حس غربت و سختی‌هایی که رزمندگان متحمل شدند به خوبی احساس می‌شود و می‌توان معنی از خود گذشتگی و ایثار را در هشت سال دفاع مقدس به خوبی درک کرد.

موسی‌خانی یادآور شد: شهدای ما برای تحقق آرمان والای انقلاب به شهادت رسیدند و باید درک شود که در حال حاضر رسالت ما چیست و باید از پرچمی که شهدا به دست ما داده‌اند محافظت کنیم و در جهت تحقق آرمان‌های شهدا که همان استقلال و سربلندی نظام جمهوری اسلامی با محوریت ولایت فقیه است حرکت کنیم.

وی سپس به حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و عنوان کرد: مردم فهیم ایران اسلامی نشان دادند نسبت به آرمان‌های انقلاب، امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهدا پایبند هستند و اگر نواقصی هم در کشور می‌بینند ولی نسبت به نظام همیشه وفادار بوده و پشت نظام ایستاده‌اند.

موسی‌خانی خاطر نشان کرد: همان‌طور که مردم در سال 58 با 2/98 درصد به نظام جمهوری اسلامی رای داده‌اند، همچنان به نظام جمهوری اسلامی معتقد هستند.

موسی‌خانی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای به انحراف کشاندن انقلاب اذعان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان نظام با جنگ تحمیلی، فشارهای اقتصادی، تحریم‌ها و توطئه‌های مختلف برای به انحراف کشاندن انقلاب اسلامی تلاش کردند، اما نسل هوشمند و باهوش ما باید دقت کنند تا این توطئه‌ها خنثی شود و با زنده نگه داشتن یاد امام خمینی (ره)، شهدا و حرکت در راستای فرامین مقام معظم رهبری می‌توان این توطئه‌ها را خنثی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، حضور در راهپیمایی‌ها و انتخابات را روز ملی و انزجار از آمریکا و دشمنان نظام دانست و یادآور شد: تجلی انزجار از آمریکا در پیشرفت‌های تکنولوژی ما خواهد بود و هرچه ما پیشرفت کنیم آمریکا، استعمارگران و همه سلطه‌گران جهانی بیشتر از نظام ما ضربه می‌خورند.

وی خاطرنشان کرد: نباید حضور در راهپیمایی و انتخابات را برای رفع تکلیف بدانیم بلکه در مسیر پیشرفت قرار گرفتن، بزرگ‌ترین مبارزه علیه آمریکا است و با پشتوانه‌های علمی و پیشرفت‌های تکنولوژی در زمینه‌های علوم نوین می‌توان اعلام کرد که جهان آینده از آن کشورمان است و در آن صورت می‌توان دیدگاه امام خمینی (ره) که نجات دهنده همه مستضعفین دنیا است را محقق کرد.

* حرکت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در راستای ارتقای آگاهی سیاسی دانشجویان

موسی‌خانی در ادامه به فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه‌ها آزاد اسلامی قزوین اشاره کرد و گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند دانشگاه نباید بازیچه فعالیت‌ها و بازی‌های سیاسی شود، ما نیز این فرمایش مقام معظم رهبری را اجرا کرده‌ایم و فعالیت‌های سیاسی را جدا از توهین، هتاکی، شعار دادن و متشنج کردن فضای دانشگاه می‌دانیم و با تبیین مواضع و دیدگاه‌ها و چارچوب‌ها به گروه‌های دارای مجوز قانونی اجازه برگزاری مراسم را برای آگاهی‌بخشی سیاسی به دانشجویان می‌دهیم.

وی عنوان کرد: در همین راستا در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 برای همه کاندیداهایی که مقام معظم رهبری فرمودند مورد تأیید هستند؛ امکان همه‌گونه تبلیغ را برای طرفدارانشان فراهم کردیم و همه تلاش ما ارتقای آگاهی‌های سیاسی و بلوغ سیاسی دانشجویان برای حضور گسترده‌تر در انتخابات بوده است.

وی افزود: این تبیین مواضع دانشگاه در اعلامیه‌های مختلف از ابتدای شکل‌گیری این دانشگاه در سال 71 در ایامی مانند راهپیمایی‌ها و انتخابات بوده و خواهد بود و بنده به عنوان یکی از خدمتگزاران نظام و کسی که در انتخابات به عنوان عضو هیئت نظارت، اجرایی یا بازرس فعالیت داشته‌ام کارکنان، دانشجویان و استادان را به حضور گسترده و پرشور در انتخابات و راهپیمایی‌ها دعوت کرده‌ام.

وی افزود: بنده معتقدم حتی یک رأی نیز در سرنوشت کشور تأثیرگذار است و یک رأی مثل قطعه پازل در تابلوی زیبای جمهوری اسلامی است و هر ایرانی باید بداند به عنوان یک قطعه پازل در این تابلو نقش مهمی دارد و خوشبختانه مردم ما در انتخابات نشان داده‌اند که به سرنوشت خود اهمیت فراوانی می‌دهند.

* مرکز رشد از دانشجویان مبتکر حمایت می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین سپس به حمایت‌های مرکز رشد واحدهای فن‌آور این دانشگاه اشاره کرد و گفت: با حمایت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین صادر شد.

وی تأکید کرد: این مرکز با گرایش اصلی رباتیک، مکانیک و عمران آماده حمایت و همکاری با دانشجویان خلاق و مبتکر و شرکت‌های دانش‌بنیان است و برگزاری سمیناری در روز 18 اسفند با حضور مسئولان و مدیران معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری در راستای شناسایی توانمندی‌های این مرکز از جمله برنامه‌های حمایت از نخبگان و مبتکران به ویژه دانشجویان فارغ‌التحصیل است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در پایان بیان کرد: باید در راستای فرابینشی و بصیرت مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل بنیاد علمی نخبگان که همان شناسایی میلیون‌ها نخبه در کشور است؛ اهتمام بیشتری نشان داد چرا که با شناسایی و حمایت از این استعدادها می‌توان زمینه توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کرد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول