اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان دامپزشکی کشور:

4.5 میلیارد واکسن طیور از خارج کشور وارد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: 4 میلیارد و 500 میلیون واکسن طیور از خارج از کشور وارد می‌شود.

4.5 میلیارد واکسن طیور از خارج کشور وارد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محسن مشکوة پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان خراسان شمالی اظهار داشت: طی سال گذشته 700 میلیارد واکسن طیور در سطح کشور توزیع شد که 2 میلیارد و 500 میلیون آن از داخل کشور تأمین شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت طیور صنعتی کشور نزدیک به یک میلیارد است، افزود: این طیور در 21 هزار مرغداری صنعتی نگهداری می‌شوند که هر قطعه طیور هفت نوبت در سال واکسن دریافت می‌کند.

مشکوة در بخش دیگری تعداد کندوهای زنبور عسل در سطح کشور را 4 میلیون کندو عنوان کرد و افزود: همچنین 8 هزار مرکز تکثیر و پرورش آبزیان در سطح استان‌ها فعالیت دارند.

وی در ادامه کمبود نیروی انسانی را از مشکلات سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد و گفت: با وجود مأموریت مختلف دامپزشکی برای تأمین سلامت جامعه، هم اکنون 5 هزار و 924 نفر در 750 واحد اداری و فنی سازمان دامپزشکی کشور مشغول خدمت هستند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بخشی از وظایف سازمان دامپزشکی حاکمیتی است، بر تأمین نیروی مورد نیاز این سازمان تأکید کرد.

وی شمار دانشکده‌های دامپزشکی دولتی و آزاد در سطح کشور را 23 دانشکده دامپزشکی عنوان کرد و گفت: همه ساله یک هزار و 50 نفر فارغ‌التحصیل می‌شوند.

مشکوة ناشناخته ماندن خدمات دامپزشکی در جامعه را از چالش‌های این بخش عنوان کرد و افزود: کار دامپزشکی کاری توأم با سختی و مشکلات فراوان در مقایسه با شغل‌های دولتی دیگر است و همکاران ما در این سازمان با استرس کاری مواجه و عوامل بیماری‌زا در ارتباط هستند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: بی‌انصافی است اگر بخشی از فعالیت‌های این سازمان به جامعه معرفی و منتقل نشود و یقیناً رسانه‌ها بیشترین نقش را در این زمینه دارند.

وی با برشمردن وظایف مهم دامپزشکی در جامعه توضیح داد: یکی از وظایف دامپزشکی مراقبت و مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که این بیماری یکی از چالش‌های جامعه است که وظیفه اصلی مراقبت و مقابله با این بیماری بر عهده دامپزشکی است.

مشکوة کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان را از وظایف دامپزشکی برشمرد و گفت: عمده بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان از طریق مصرف فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه به انسان منتقل می‌شود و این دامپزشکی است که باید این بیماری‌ها را کنترل کند.

وی اظهار داشت: بسیاری از این بیماری‌ها در حین کنترل و نظارت‌های بهداشتی به دامپزشکان منتقل می‌شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان از سال‌های گذشته مطرح بوده است، تصریح کرد: در این زمینه باید اقداماتی صورت بگیرد و سازمان دامپزشکی مورد حمایت بیشتر قرار گرفته تا با تلاش فعالان این بخش مشکلات این بیماری در جامعه کاهش یابد.

وی خدمات‌دهی به باغ وحش‌ها، حیات وحش محیط زیست و همچنین حیوانات خانگی را از دیگر وظایف دامپزشکی عنوان کرد و گفت: سازمان دامپزشکی برای توسعه خدمات دامپزشکی اقدام به راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه حیوانات خانگی در استان‌های مختلف کشور کرده است.

مشکوة همچنین نظارت بر فرآورده‌های خام دامی و پایش باقی‌مانده آنها را از دیگر مأموریت‌های مهم سازمان دامپزشکی اعلام کرد و یادآور شد: اجرای این طرح‌ها و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی و پایش باقی‌مانده آنها برای دامپزشکی بسیار هزینه‌بر بوده که با وجود آن اقدامات لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول